onsdag 29 januari 2020

”Man står och skäms ju. Från första till sista bytet - rent ut sagt förjävligt”

(Anders Gozzi fotad vid ett helt annat tillfälle. Foto arkivbild: www.hockeymedmariehallman.se)

Anders Gozzi brukar vara diplomat ut i fingerspetsarna. Men efter 1-6, det sista halmstrået avverkat och kvalet en realitet efter en minst sagt usel insats kunde inte ens han hålla tillbaka frustrationen.

Jag vet att det finns  många synpunkter om AIKs sportchef nu. Många riktar sin besvikelse mot honom och visst finns mycket att säga om lagets sammansättning (jag återkommer till det längre fram) men. Han kan ju inte spela själv.


Och de orden som fastnade i mig var exakt samma ord som jag har suttit och tänkt ganska många AIK-matcher denna säsong: "Ingen ville leda, ingen ville vara med".

Jag vill alltid tro att spelarna vill göra sitt bästa och jag väljer att tro det igen. Ingen håller på med hockey utan att vilja göra sitt bästa. Däremot så kan jag ju inte låta bli att undra varför ingen vill ta täten? Varför vill ingen bli hjälte? Var har det kört fast så pass att det gått käpprätt åt fel håll? Varför vill ingen bli den som leder laget - den som får med sig alla mot hela världen?

Här är en intervju med Anders Gozzi om det sista halmstrået, vem som ska leda laget nu när det verkligen är vinna eller försvinna i det kval som kommer, vi pratar lite om kvalet också med mera.
I slutet nämner jag en Kinaresa.

För er som inte hört om den tidigare kan nämnas kort att AIK har sedan tidigare kontakt med personer från Kina som både är intresserade av hockeykunskaper i sig och som kanske kan tänkas bli en intressant affärspartner för AIK. Anders Gozzi blev inbjuden och reste dit strax efter årsskiftet. Vi kommer inte på detta lite nu, men vad det blir av det är ju en sak för framtiden att utvisa.

Hur som helst, här är intervjun:




Copyright ljud och arkivbild: www.hockeymedmariehallman.se



Inga kommentarer: