tisdag 21 augusti 2012

AIK skadekoll Broc Little

Apropå AIK... så var jag ute i Ritorp och gjorde en intervju jag kommer lägga ut senare på bloggen. När jag stod och väntade på spelaren jag skulle prata med så passade jag på att kolla läget med Broc Little.

Han kör på is men kommer mest troligt köra rehab av sin opererade axel även denna vecka och hoppas kunna köra matcher från och med nästa vecka istället. Funkar det så blir det ändå fem matcher för honom.



Att han vill vänta beror på försiktighetsåtgärder. Musklerna runt axeln måste byggas upp och stärkas och även om han nu köra utan röd väst på träningarna för första veckan vill han hinna jobba upp styrkan lite till så inte axeln ryker vid en hård tackling. Det är ju viktigt att ha styrkan att kunna ta emot smällarna och för det behövdes det några dagars jobb till trodde Broc.

Om någon undrar varför AIK kör på Ritorp så beror det på att Globearenas lyckats boka bort AIKs istid till något företagskör i några dagar, därför tränar både AIK och de ryska lagen som möts torsdag, lördag på Ritorp fram tills dess. De ryska lagen skulle tydligen köra en del handboll och basket istället för is också.

Inga kommentarer: