fredag 31 augusti 2012

Victor Ahlström " Vi har väl blandat och gett"



 
 (Victor gjorde ett mål, brorsan Oscar gjorde det andra. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Det blev förlust för AIK uppe i Sundsvall, 2-3 mot Timrå, trots att Gnaget inledde målskytte med varsitt mål av tvillingarna Ahlström.

Så här säger Victor Ahlström om…


… matchen:
-Vi var bra i första perioden sedan så drog vi på oss lite utvisningar och sedan drog vi på oss ännu fler utvisningar, då tog de över mer och mer. I andra var dem bättre, i tredje var det jämnt.

…Timrås tredje mål som var ett självmål av AIK:
-Ja i tredje sjabblade vi till det. Vi gjorde självmål och jag och Fish (Fredrik Carlsson) var inblandade i det. Jag skulle skjuta pucken ut från målet, Fish stod vi sidan, han fick pucken på skridskon sedan studsade den upp i luften och studsade in i målet. Inget kul men det var ju tur att det hände nu (försäsong) och jag hoppas det inte händer igen senare…

… Timrås två (!) straffar:
-De fick två straffar, satte en och missade en. Vid båda tillfällena var det någon som kom fri och någon av oss, jag minns inte vem, som fällde dem. Det var väl någon hakning. Max Friberg lade båda straffarna. Den som gick in sköt han under plocken, den andra sköt han i stolpen.

…sitt eget, alltså Victor 1-0 mål:
-Jag fick en pass av Oscar så sköt jag pucken högt ovanför plocken.

… brorsan Oscars 2-0 mål:
-Då hade jag precis bytt så bröt han och Hynning en passning, sedan kom han i anfall två mot en med Hynning som passade så sköt Oscar.

 … hur spelet funkat så här långt på försäsongen för hela laget:
-Jag tycker att vi har väl blandat och gett. Det har varit jäkligt bra i vissa stunder, vi spelade till exempel bra mot Skellefteå, då var det riktigt bra och mot KHL-laget spelade vi bra men gjorde itne mål. Sedan Sundsvalls matchen i går (torsdag) då var det många borta och mycket nytt folk som var med men vi gjorde ändå en stabil insats. Det är svårt att spela mot division ett lag ändå på något sätt. Matchen i dag var en bra arbetsinsats men sedan faller vi ihop lite i efter första men i stora hela ser försäsongen ganska bra ut.

 …vad i spelet har funkat bäst så här långt?
-Försvarsspelet, det funkar riktigt bra. Sedan har vi kanske lite mer att hämta i anfallsspelet, vi måste sätta dit chanserna. I vissa stunder kommer vi in mer på mål, ibland kanske det blir lite spel runtikring men då rättar vi till det så det ser bra ut igen.

Ni spelar tre matcher på rad, Sundsvall i går torsdag, Timrå i dag fredag och Modo i morgon lördag. Hur är det att spela tre på rad sådär?
-Jag tycker bara att det är roligt! Men visst är det kanske… det känns väl lite i kroppen. Två på rad är ganska lugnt men vi får se i morgon hur det känns, ha, ha. Vi ska spela ganska tidigt också, halv två så det är bara sova några timmar sedan upp och äta frukost och så spela. Så vi får se i morgon hur man känner sig i kroppen.

…det faktum att Fredrik Carlsson, var ytterst lite från att äntligen göra sitt första mål:
-Jag passade honom, han stod på backplats och sköt ett slagskott. Han missade målet med baa ett par centimeter, hade han satt pucken bara lite åt sidan hade han träffat målet men jag tror det kommer i vinter!

Inga kommentarer: