lördag 18 augusti 2012

FÖRSÄSONG AIK-LEKSAND

Matchkrock i dag då AIK möter Leksand i Norrtälje och DIF tar emot Fribourg på Hovet. Jag är på Hovet i dag, nästa helg är det ny krock då går jag också på Hovet men på AIKs match.

Men för att börja med AIK så gör Gnaget sin tredje försäsongsmatch, eller andra riktiga hur man nu vill se det. Efter 4-2 på Gotland mot Gotlands finest vann AIK stort mot Modo senast med 6-1.



Tre spelare har gjort mål i båda matcherna: Esa Pirnes, Victor Ahlström och Christian Sandberg  utöver dem har Stefan Johansson, Daniel Josefsson, Patrick Blomdahl, Tobias Viklund  ochMattias Janmark-Nylén nätat.

Jag har letat laguppställning på nätet och har hittat detta via AIKs twitter:

MÅLVAKT Niklas Lundström (DanneLarsson)
FÖRSTA LINE: Tärnström, Aspeqvist, Ahlström, Pirnes, Ahlström
ANDRA LINE:   Josefsson, Carlsson, Lillieström Karlsson, Sandberg, Melin
TREDJE LINE: Frisk, Viklund, Hynning, Steen, Blomdahl
FJÄRDE LINE Johanson, Liwing, Christoffer Gozzi, Janmark-Nylén, Klavins
EXTRA Dennis Nordström

 Några har undrat om Danne har Fasths grejer och det har han delvis. Dannes nya benskydd sitter inte riktigt som de ska så i väntan på att de ska korrigeras kör han med Fasths benskydd men resten är hans eget.

Den som vill följa matchen kan göra det här: https://twitter.com/AIKishockey Det går även att köpa en webbsändning av matchen via AIK hockeys hemsida.

Jag kommer självklart kolla upp efteråt hur det har gått och med lite tur kanske jag hinner få tag på någon spelare också, vi får se.

Inga kommentarer: