tisdag 21 augusti 2012

Silly Season Jonas Andersson " Bästa lösningen för mig"


 (Jonas Andersson - drar tillbaka till KHL. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)

Det tog ett tag men när KHL-laget Atlant tog kontakt med Jonas Andersson gick allt snabbt.

- Jag har pratat lite med Janne (Karlsson, Atlanttränaren) tidigare och i går ringde de från klubben och ville att jag skulle komma till deras träningsläger i Riga. Det vara bara åka och hämta grejerna hos Pudding direkt i går kväll, säger Jonas Andersson.



Vi pratades vid under tisdagsförmiddagen, då var han på väg att plocka ihop det sista innan han skulle åka iväg till Riga där han skulle anlända vid 18 tiden samma dag.

- Jag fixar det sista just nu och hoppas allt går som det ska, sa Jonas Andersson då.

På plats i Riga väntar nu ett medicinskt test och går allt bra kommer ett ettårskontrakt att skrivas under.

- Jag är jättegladmen vill inte ta ut något i förskott förrän alla papper är påskrivna men Moskva är en bra stad, Atlant ett bra lag och Janne är en jättebra coach så faller allt på plats så ska det bli jättekul. Det här är bästa lösningen för mig. Går testerna bra och kontraktet skrivs på så är det en klockren lösning, säger en jätteglad Jonas Andersson.

Atlant har en provspelande målvakt, Juuso Riksman som väntas bli kvar i laget. Lägger man sedan till Jonas Andersson är utlänningskvoten i laget fylld.

Inga kommentarer: