torsdag 15 september 2011

AIK-Timrå 5-1

Jag hann inte med något noterat under första halvan av matchen så ni får lite bilder och ett par citat här istället...



 (Hovet förberett för tifo. Var ett svart-vitt -guld på andra långsidan också men jag kom inte åt att fota åt det hållet. sorry. Gnaget hade för övrigt 5 475 åskådare i första matchen. Foto: www.hockeymedmariehallman.se)



 
  (Viktor Fasth tog 46 av 47 skott. . Foto: www.hockeymedmariehallman.se)



 

(AIK gjorde tre mål i pp på fem numerära över lägen.  Foto: www.hockeymedmariehallman.se)




 Skott procent i matchen... Timrå 2,1 % AIK 17,2 % Foto: www.hockeymedmariehallman.se)


- Jag sköt, pucken träffar målvakten och flyger upp i luften i en båge, då fångar en av Timråspelaren, jag såg inte vem det var, pucken i luften och höll den i handsken, som en plock i någon sekund innan han kastade i väg den.
(AIK-backen Jonas Liwing om varför det blev straff. Liwing är för övrigt tvåa i poängligan och etta i assistligan med sina tre assist på en match)
-Jag gillar inte att berätta om hur jag tänker vid straffarna... men om jag hade bestämt mig innan? Ja den här gången. Verkligen skönt att den gick in, nu har man gjort det också.
(Linus Videll om straffen som gav 5-0 ledning för AIK)



- Jag tror att buren var ut sitt läge. Jag såg inte ens att jag hade pucken med mig så någon medveten sparkk var det inte! Men pucken var inne!
(Daniel Bång om situationen där ett mål dömdes bort. )


 
(14 utvisningsminuter på AIK, 20 på Timrå. Men ingen smutsig match, bara bra intensitet. www.hockeymedmariehallman.se)


2 kommentarer:

Lakritsbiten sa...

Lite konstigt att spela Blomdahl/Rosén i boxplay hela tiden. Såg oftast virrigt ut när dom var inne. Steen/Rudslätt var superbra i boxen och Sandberg/Bång var också duktiga.

Marie Hallman sa...

Lakritsbiten: Det blir nog bättre.