torsdag 5 juli 2012

Silly season DIF/ Örebro - Tim Sandberg

 
(Tim i DIFs tröjrum. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE/ARKIV)


Det tog ett tag men efter en målvaktsrockad så har nu förre DIF-keepern Tim Sandberg hittat ny klubb. Och det blev Örebro - som behövde ännu en keeper efter att kontrakterade Robin Rahm fått gå till Brynäs.

Sandberg, som är 22 år,  kommer nu dela på målvaktsspaden med en annan Djurgårdsbekanting -Stefan Ridderwall, 24. De jagas i sin tur av 21 årige Henrik Lundberg som är tredje keeper.



Tim fick ju inte spela mer än en match från start på hela förra säsongen så det är en revanschsugen keeper som går till Örebro.

Han är just nu i Finland och meckar med någon brygga men säger så här i ett mess till bloggen:

- Det känns skönt att det är klart nu efter en vår som har gått hur fort som helst och där man har gått och väntat i många dagar. Men det är skönt att tålamodet lönade sig. Och det känns väldigt bra att få komma till Örebro som har gett ett proffsigt intryck och ett bra upplägg för mig.

- Det är dessutom extremt bra för mig att (målvaktstränaren) Micce Andreasson är i Örebro. Jag har kört fys med honom hela våren och även tränat på is med honom och Stefan. Micce är ett stort skäl till att det blev Örebro också.

Ni kanske minns en intervju  jag gjorde i våras med Tim där han var lite orolig för kommande säsong efter att ha varit betongfast i Hardy Nilssons frysbox hela säsongen, så det var kul och skönt att det löste sig tycker jag. Tim har - som jag skrivit tidigare - bra potential, har talang, är extremt seriös och träningsvillig och är verkligen lojal även om han inte får spela.

Och att Tim är glad går inte att ta miste på, eller som han messade:

- Jag är extremt taggad på att det ska dra igång nu!


Inga kommentarer: