onsdag 16 juni 2010

Silly season DIF o SSK: Krüger o Helenius

NHL:s deadline är klar, det är klart hur det blir med Krüger också. Det blev det i går kväll. Jag är dock inte helt hundra på vad de kom fram till tyvärr.

Jag jobbade på dn.se i går kväll/natt med mestadels fotbolls-VM och hann inte kolla alla uppgifter och väntar därför med att skriva något om det nu i natt. Djurgårdens hemsida kommer däremot - om jag förstått den info jag fått - att lägga ut något om läget med Krüger. Jag vet inte när men troligtvis nu på onsdag morgon/förmiddag..

Jag har tyvärr inte pratat med Krüger själv än. Sorry för det.

Men i dag, onsdag, ska det väl gå att få till den där intervjun med honom i alla fall hoppas jag. Det kan hända att allt som finns att säga står på DIFs hemsida redan när ni läser det här, men just nu dvs då klockan är 03.15 så står det ingenting.

****

SSK hade ju årsmöte i går och lite bra tajmat så ramlade tydligen ett fax med skriftlig bekräftelse från Tampa in på kanslifaxen bara minuter före mötet började. Varpå SSK kunde presentera honom som skriftligt klar nu även från Tampas sida. Bra så.

Jag hade ju en intervju med Rikus agent i måndags här på bloggen, där agenten slog fast att Riku var 99% klar eftersom han fått ett muntligt okej från Tampa men när det nu även finns på papper så får väl den procentsatsen väl anses som 100 då.

På SSK:s hemsida finns visserligen en brasklapp om att alla parter måste skriva under kontraktet också men det borde ju inte vara några problem efter det här skriftliga löftet från NHL-klubben.
copyright: www.hockeymedmariehallman.se

Dela

6 kommentarer:

Jonas sa...

Krüger klar för Chicago men väljer att stanna ändå kommande säsong. Så gör en spelare med ett sant DIF-hjärta. Se och lär Josefson!

Jimmie sa...

Grymt att han stannar!

Erixon sa...

Jonas>Innan du hissar och dissar ska du gå igenom New Jerseys centeruppsättningar och Chicagos forwarduppsättning. Om du har lite kunskap kommer du då fatta att NJ VILL ha över Jacob medan CB INTE VILL ha över Kruger i år. Det påverkar lite mer än var deras hjärta sitter någonstans.

Jonas sa...

Erixon: Det där tror du väl inte på själv att Josefson ska gå in och ta en ordinarie plats i ett av ligans absolut bästa lag? Skärp dig. Han har pissat på Dif. Krüger inser däremot att man inte kan pissa på klubben hur som helst som Josefson har gjort och att han utvecklas ännu mer av att stanna ännu en säsong.

Marie Hallman sa...

Jonas: Tror inte det hänger på hjärtat så. Jacob är verkligen DIF ända in i hjärtat men det handlar mer om ifall en så ung spelare känner sig redo eller inte. Jacob kände sig redo, Marcus inte. Men Jacob har ju spelat mer frekvent i a-laget i en säsong mer än Krüger så då är det inte konstigt att det skiljer sig åt så. Tror jag i alla fall. Att båda har DIF hjärta det VET jag. Jacob har ju själv stått i klacken så det finns där.

Jimmie: Ja det är kul

JOnas: Precis, sånt spelar också in.

Marie Hallman sa...

Jonas: Tror inte det hänger på hjärtat så. Jacob är verkligen DIF ända in i hjärtat men det handlar mer om ifall en så ung spelare känner sig redo eller inte. Jacob kände sig redo, Marcus inte. Men Jacob har ju spelat mer frekvent i a-laget i en säsong mer än Krüger så då är det inte konstigt att det skiljer sig åt så. Tror jag i alla fall. Att båda har DIF hjärta det VET jag. Jacob har ju själv stått i klacken så det finns där.

Jimmie: Ja det är kul

JOnas: Precis, sånt spelar också in.