lördag 15 oktober 2011

DIF vs Skellefteå

Andra raka hemmamatchen för Djurgården och kvällens fråga är ju om DIF ska lyckas följa upp det fina spelet i period ett och tre förra matchen och spela lika bra - i alla tre perioderna- i kväll.

DIF saknar två spelare, Andreas Holmqvist med diskbråck och forwarden Mattias Carlsson (oklart varför).


Man går runt på sju backar och har Stefan Söder som extraspelare.

Gustaf Wesslau inleder i målet för DIF, Skellefteå har Joacim Eriksson i mål från start.

18-åringen Pontus Åberg har gått från klarhet till klarhet och är kvar i kedjan från senast, med Kristofer Ottosson och Marcus Nilson.

Jag är på Hovet , lägger ut ett par grejer senare i kväll.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dom kanske har rivit Carlssons kontrakt...

Marie Hallman sa...

Anonym: Det har de inte. Han satt på läktaren under matchen och var mee i omklädningsrummet efterpt. Har en mindre skada på överkroppen visade det sig.Och väntas kunna spela inom en match eller två.

Anonym sa...

Såg highlights från matchen på Canal+ och det var lätt att konstatera att Gustaf Wesslau a ka Judas nu har nått sin ordinarie halvdassiga nivå i målvaktsspelet igen efter att ha spelat kraftigt över sin förmåga under en tid.

Anonym sa...

Vilket då ska jämföras med Viktor Fasth, som ALLTID håller en enormt hög nivå. Glömde tillägga det till mitt förra inlägg.

Metal Machine sa...

Anonym: Och ändå är ni bittra?

Anonym sa...

Metal Machine : avsaknaden av en derbyseger och ett eget försvarsspel börjar speglas ;)

richardlj sa...

Inget fel på Wesslan i denna match. Dock på försvarsspelet vid 2-0! Carlsson satt med Homlqvist hela matchen på hovets hylla.

Marie Hallman sa...

Liten rättelse... jag skrev att Carlsson var skadad på överkroppen men den mindre skavanken sitter på underkroppen hörde jag nu när jag lyssnade av den bandade intervjun. Ber om ursäkt om jag fintat någon där!

Marie Hallman sa...

Richardlj: Jupp det gjorde dem, är läktaren för mig det också. = satt någonstans i hallen och tittade på.