söndag 16 oktober 2011

Skadekoll SSK Kurt Davis

SSK:s amerikanske back Kurt Davis saknas ju i söndagsmatchen mot Västerås men jag pratade med honom lite i pausen och han tror själv han kommer kunna spela kommande vecka.

- Jag tränar på som vanligt nu, det enda jag inte har gått full i på träningarna är tacklingar men det kan jag nog köra igång med nu, säger han och fortsätter:



-På onsdag eller allra senast fredag borde jag kunna vara i spel igen. Så bra känns det så, jag siktar på det, säger Davis till bloggen.

4 kommentarer:

Markus Vaihoja sa...

Han såg jag spela i Minnesota när jag pluggade på Minnesota State University i Mankato. Är han lika bra som han var då?

Calmar sa...

Hur bra var han då? Om man ska kunna göra en jämförelse.. ;)
Ett tips är annars att se han live igen...
/C

Markus Vaihoja sa...

Jag minns honom som väldigt bra med pucken. Bra passningar i framför allt PP. Han skapade mycket lägen.
Jo det vore ju det..men jag bor på Irland så det blir lite svårt. Därför är det skönt och följa Maries blogg då hon skriver väldigt bra.

bigge sa...

Markus:
Jag tycker inte att han har kommit igång riktigt, men han har haft lite skador och kanske inte heller har hunnit ställa om till det europeiska spelet. Jag hoppas fortfarande att han kommer igång i mitten av november - början av december som nordamerikaner i Europa ofta kan göra.