fredag 11 maj 2012

Silly season DIF. Ottosson:" Jag vill fortsätta i Djurgården"


 (Ottosson tror och hoppas på en fortsättning i DIF. FOTO: ANDREAS GRANDIN)

Det är rätt många som har hört av sig till bloggen och undrat hur det blir med Kristofer Ottosson. Och får han som han vill:

– Då blir jag kvar! Jag vill fortsätta i Djurgården. Vi förhandlar nu så det är min förhoppning att det ska lösa sig snart, säger Ottosson.


Djurgårdsforwarden har ingen aning om varför kontraktsskrivandet har dragit ut på tiden:

– Nä jag har ingen aning faktiskt, det får du faktiskt fråga Djurgården om.

Jag hörde uppgifter om att det var du som var i valet och kvalet om du skulle fortsätta överhuvudtaget och att det var därför det segade ut på tid?
– Jaha men nä så är det inte. Jag vill fortsätta, det har inte varit någon tvekan och det är inget konstigt i förhandlingarna heller. Det är väl mer att de har väldigt mycket att göra och inte hinner ta allt på en gång. Men vi förhandlar, det är väl där vi är nu.

Tror du att det löser sig?
– Ja det tror jag. Jag både tror och hoppas det. Men det har väl som sagt varit mycket att stå i för Djurgården med allt nytt som är, det är nog en del av förklaringen i alla fall. Men min ambition är att spela i Djurgården.

När tror du att det kan vara klart då?
– Jag vet inte men får jag välja så gärna någon gång redan nästa vecka!


10 kommentarer:

Tråkigt tyvärr. sa...

Marie, jag har valt att inte klaga men fan du skriver jävligt lite om Stockholms enda elitserie lag för tillfället. Knappt några internjuver, knappt något om nyförvärv.

Nog för att de är VM men nergången var sista delen av förra säsongen också i min mening. Innan brukade jag alltid hitta en text varje gång jag tittade in men nu är de mer sällan.

Marie Hallman sa...

Tråkigt:
Det har mest bara varit VM nu två senaste veckorna men det var å andra sidan väldigt mycket AIK under slutspelet, då klagade övriga supporters över det.
Jag har bara 24 timmar per dygn gör det jag hinner med.
Gratis. På min fritid. Det är dessutom gratis att läsa här.
Och jag har försökt få med det som händer i AIK också även om jag inte alltid har hunnit göra intervju. Ledsen att det inte duger åt dig men jag gör så gott jag hinner och orkar. Så länge jag nu orkar fortsätta. Tack för din åsikt.

Tråkigt tyvärr. sa...

Det är tråkigt att du ska dra ut "gratis-kortet" bara för att man ger lite kritik. Jag försöker länka till din blogg när jag kan för att få upp läsarantalet men man måste även kunna få säga till när man tycker aktiviteten är lägre än förut utan att du ska ta åt dig så hårt.

Det är väl ändå bättre att jag säger till när jag tycker att de börjar bli mindre än att sluta läsa i huvudtaget? Nog för att man inte kan göra alla nöjda hela tiden men nog ska man kunna ge kritik utan att du tar de så fel.

Marie Hallman sa...

Tråkigt: jag försökte bara svara på din fråga och förklara varför jag inte hinner göra mer. Tack för att du länkar och läser.

Janne Kläschen sa...

Tack för intervjuen med "Otto"

Har oxå undrat,känns lite lugnare nu.

Han kommer att behövas!!!!

Tänk om 21 vill spela i allsvenskan
oxå! det vore nåt

Tack för allt jobb du lägger ner för oss!!!!!

Jonas M sa...

Lyssna inte på dem Marie

Jag tycker du gör ett jätte bra jobb och det tycker nog 95% av dem som läser bloggen...men vi är väll alla som svenskar är mest det är lättare att klaga än att ge beröm.

Jag uppskattar nästan alla artiklar och läser nästan alla oavsett om det handlar om DIF, AIK eller SSK.

Men som vanligt är det alldeles för mycket hata inom Stockholms sporten istället för Älska, Så då lyser avundsjukan igenom.

Så min uppmaning är fortsätt göra det du tycker är kul så kommer vi som uppskattar det du skriver fortsätta läsa. Man kan inte göra alla nöjda....tyvärr.

Till slut Hejja Sverige.

Anonym sa...

Kan bara instämma med föregående talare, grymt jobb med bloggen Marie! Vi ska vara glada och tacksamma sålänge du har ork och tid att förse oss med insiktsfulla intervjuer och inlägg.

Även skönt att höra att Otto är sugen på en ytterligare säsong!

Stockholmare sa...

@Tråkigt tyvärr: "...skriver jävligt lite om Stockholms enda elitserie lag..." - Stockholm(-s stad) har inget ishockeylag i elitserien eller så har stockholm(-s län) två lag i elitserien. Schooled...

dif_henkan sa...

Vi älskar Marie! bra jobbat!

Anonym sa...

Mer Gnaget på den här sidan så mer uppdatering krom AIK tack