torsdag 19 december 2013

Viasatreportaget: "Jag kan nog lägga en klubba skridsko på honom, så kan han äta mitt damm sedan, ha, ha"UPPDATERAT

(FOTO VIASATSPORT.SE)

Channel One Tournament drar igång i dag. Jag har gjort tre reportage till sändningarna, det första visas i dag då Sverige möter Ryssland.

Jag och fotograf Nichlas åkte förra veckan till Jönköping och träffade HV-forwarden William Karlsson.



Att han har ett fantastiskt spelsinne och mjuka handleder som få visste vi redan. Nu fick han testa sina skills med händerna på ett lite annorlunda sätt - nämligen med att sätta pepparkakshus. Det blev klart men hur fick vi ihop det och vem gjorde vad? Det får ni se i reportaget.


(Huset fick ta plats i prishyllan. Frågan är om det överlevde till jul eller om det åts upp på en timme FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Där kan ni även se vad han tror sig kunna göra öga mot öga med spelare som Kovalchuk och Radulov. Och Wille är inte direkt blyg. Om man säger så. Men han är faktiskt rätt ödmjuk också, och pratat bland annat lite om vad och vilka i HV som ligger bakom att han utvecklas så fort och har varit så bra under sina första säsonger i SHL och sina framtidsplaner i NHL - dit tar han sig, det är jag säker på.


(William Karlsson!FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)



Sedan går vi så klart igenom det här med Williebers också. Bland annat.  Nu går det att se inslaget på Viasatsport.se på den här länken


(William Karlsson har en husgud. Han heter Peter Forsberg. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Inga kommentarer: