fredag 22 april 2011

Silly season: Linus Klasen och Fredric Andersson


(Linus Klasen söker brett enligt agenten. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)


Lite påskstiltje i silly season i dag, långfredag men jag fick tag på agenten Thomas Sjögren som har både Nashvilles/Millwaukes Linus Klasen och SSK:s Fredrick Andersson bland sina klienter.

Sjögren satt jättedumt till men vi hann med ett par korta kommentarer kring varje spelare i alla fall (tack Thomas!).


Så här säger han om läget för  Linus Klasen: 

- Inget är klart än utan vi är inne i en lång process där vi söker brett.

Vilka ligor/ länder är han intresserad av?
- Som jag sa vi letar brett, Ryssland, Sverige, Schweiz, vi tittar lite överallt just nu.


 Det finns uppgifter i media om att han är klar för Frölunda?
-Okej, men det är som jag säger, att inget är klart med honom.


(Fredric Andersson. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

När det gäller SSK:forwarden Fredric Andersson är läget följande:
- Det är det lite kortare process och vi är inne i en känslig del av processen så jag vill inte ge några konkreta kommentarer där.

Har ni pratat med SSK överhuvudtaget?
-Det har vi. Fredric har ett stort SSK-hjärta så det är ett alternativ men jag vill inte kommentera honom mer än så.

När det kan bli klart med Klasens och Anderssons klubbar för kommande säsong kunde Sjögren inte svara på utan det var mer att det kan bli alltifrån klart inom någon vecka till att det kan ta längre tid. Så vi får se framöver.

När det gäller värvningar noterar jag att Luleå har värvat Västerås jättetalang i målet, Johan Gustafsson. En kille som kan bli riktigt, riktigt bra. Synd att ingen av 08-klubbarna fick plockhandsken på honom tycker jag.

Luleå har förutom att värva honom förlängt med Robin Jonsson, Konstantin Komarek och Jonas Berglund.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför frågade du honom inte om SSK ens skulle kunna vara aktuellt för Klasen? Då hade man ju kunnat slutat hoppas om han svarat nej på den frågan..

Higginz sa...

Klasen går inte till en allsvensk klubb nu när han väl tagit steget ut i världen där både en massa pengar och andra möjligheter finns.

Så, glöm Klasen. Han kanske kommer tillbaka senare när karriären är på nedåtgående.

Fredrik Andersson är då mycket mer realistiskt. Även om jag tror att han siktar på ett lag i ES i första hand.

Marie Hallman sa...

anonym: Jag försökte fråga agenten omo fler klubbar men då tyckte han att jag bara "fiskade" och vill inte svara. Enda anledningen till att han svarade på frågan om frölunda är då det har stått i riksmedia att han är på väg dit. Sedan är det så klart så att söker man klubbar i KHL, Schweiz förutom Sverige (och där mest troligt elitserien) så ligger SSK sist på listan så jag tror tyvärr du kan sluta hoppas.

Higginz: ungefär så ja.

Anonym sa...

Djurgården kommer snart att presentera ett nyförvärv säger säkra källor på DIF-forum. Vem kan det va? några uppgifter?

Marie Hallman sa...

Anonym: Nä jag vet inte, sa inte Frasse att det skulle komma en bomb snart redan i fredags? Det var ett väldigt långt snart det.