söndag 4 december 2011

AIK vs Skellefteå

Gnaget tar emot Skellefteå på Hovet, det är tredje matchen mellan lagen den här säsongen och det har varit jämna tillställningar hittills så det finns alla förutsättningar för en höjdarmatch.

AIK vann första fajten, på Hovet ,8 oktober med 2-1. Den andra vanns av Skellefteå, i Skellefteå med 4-3. Det var den matchen där Gnaget hade 3-1 men sedan tappade det mesta så att Skellefteå kunde gå om till 4-3 på bara några minuter.



AIK har gott om spelare, jag har inte sett lineupen men det största frågetecknet är väl backen Josh MacNevin som vred till ryggen illa under en tackling i LHC matchen i veckan. Han trodde på spel då men om det blir så återstår att se.

Skellefteå saknade Petter Granberg, Tomas Skogs och Joel Mustonen senast, oklart om de är med nu. Laget har dessutom fått in förra säsongens poängkung i elitserien, Joakim Lindström. Jag vet inte om han finns med nu men gör han det så är det full bevakning på honom som gäller.


Jag är inte på Hovet då bilen står på verkstan och jag dessutom har  häcken full med annat men jag ska försöka ringa i kväll. Kan vara knivigt när det är hemma match och blir det torsk är det än svårare, så vi får se hur matchen slutar och hur det blir med intervju.

Inga kommentarer: