lördag 9 januari 2010

Hannula: "Jag har ett muntligt avtal med en klubb"


(Sju matcher blev det i DIF-tröjan, nu flyttar Mika till Ryssland. Foto Marie Hallman)


Fansen sjöng att de ville ”ha Mika kvar”.

Men någon fortsättning blir det inte för Mika Hannula i Djurgården:

– Jag blir inte kvar. Det har varit klart länge, säger den tillfällige Djurgårdsforwarden.


Han var osäker på om knäet skulle hålla.

Men visst höll det och Mika Hannula fått mycket istid och har gjort tre mål och en assist på de sju matcher som han har spelat för Djurgården.


Men nu är han muntligt klar för en rysk klubb, berättade Hannula efter matchen mot Timrå:


– Det lutar åt Ryssland ja. Jag har ett muntligt avtal med en klubb där. Det blir nog klart i morgon (söndag) eller så. Jag spelade här för att komma igång, för att få matcher, de behövde en kille under JVM, så... det var bra för båda parter. Men jag har vetat hela tiden att jag inte skulle stanna här. Vi skrev ett kontrakt på sju matcher och nu har jag spelat dem. Nu vill jag vidare, säger Hannula.


Hur har den här tiden varit?

– Det har varit jävligt kul. Jag kom in i gänget snabbt, publiken här är sköna att spela för. Men eftersom jag har vetat hela tiden att jag inte skulle stanna så ville jag inte fästa mig allt för mycket vid alla här. Men det har varit kul att få spela de här matcherna.


(Foto Daniel Pettersson/järnkaminerna.se)


Fansen har sjungit att de vill ha dig kvar. Hur har det känts, när du samtidigt har vetat att du inte kommer stanna?

– Nä men det är bara kul ändå. Då vet man att man har gjort något positivt. Det har varit härligt att lira inför dem (fansen) varje match. Det har varit häftigt.


Kan du tänka dig att komma tillbaka någon annan säsong?

– Ja, absolut, det kan jag


(Foto Daniel Pettersson/järnkaminerna.se)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla Schweiz också Mika. Skatten kanske är lägre där,bara så att du får ut så mycket pengar som möjligt :( .P Diffare i GBG.

Marie Hallman sa...

Difare i GBG: Han har nog kollat... men Ryssland är bäst ur ekonomisk synvinkel tror jag. höga löner, låg skatt. Det enda är ju att man aldrig vet man man får vara kvar och därmed får ut hela kontraktet. Är lite gambling där faktiskt.