måndag 22 augusti 2011

Månsson om diskbråcket

 
 (Månsson tycker nacken och armen känns bättre och bättre. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)


Jag fick tag på Mathias Månsson tidigare i eftermiddags efter att jag hade pratat med Thomas Hopfgarten och Månsson låter hälsa att:

-Det blir bättre med nacken och armen  hela tiden. Nu känns det riktigt bra. Jag hoppas att jag kan spela till premiären, förhoppningen är ju den. Men jag kommer inte börja spela förrän jag känner att jag kan ta smällar utan att riskera något.



Jag såg på SSKöveralltalltid.se att det såg risigt ut på träningen och att du hade sagt något om att det inte var bra?
-Va? Då missförstod han mig. Det är bra med nacken. Men det var lite annat på träningen som jag lackade på. Det var lite smågrejer som inte funkade och så är jag så less emellanåt på att bara åka skridskor och inte få vara med och spela och köra fullt på isträningarna. Jag fick en fråga när jag klev av och var på dålig humör så jag sa väl något i stil med att "det är bara skit". Men det var inte axeln jag menade, jag var bara lite less, säger Månsson.

Som när intervjun gjordes var på väg till extraträning med Lasse Carlsson inne i Södertälje där han både kör rehab för nacken och extra för resten av kroppen.

-Det är väl det enda som är bra med det här, att jag har blivit riktigt bra tränad i kroppen. Jag är verkligen vältränad nu, he, he.




20 kommentarer:

Anonym sa...

Står det verkligen så på bloggen du vill smutskasta?
Nu är du skapligt löjlig..
Ser inte att han skriver att Månsson sagt något? Vart är det citatet?
Nu sköt du dig i foten, igen..

Anonym sa...

Hallman? Är du allvarlig, ringde du upp och störde Månsson för att få kasta skit på en av våra äldsta och bästa bloggar om SSK?
Fan du är ju småaktigt, nu sjönk du i mina ögon

Marie Hallman sa...

anonym Nej jag ringde inte upp för att smutskasta någon. Jag ville veta vad han själv hade att säga. Inte mer än så. Jisses. När ska folk förstå att jag tycker det är bra ju fler som skriver om samtliga lag. Myran och Klimpen sliter på bra, Victor jobbar på bra. Kanoners. Inget märkligt med det. Om det finns frågetecken hur han mår så är det väl bra att man kollar med honom själv. Tycker jag i alla fall.

Marie Hallman sa...

Anonym ett: vill du veta vad som stod så stod det så hrä:
"Jag vill nog påstå till skillmnad från vad jag läste i intervjun hos Hallman, att Månsson är påverkad. Han kör inte för fullt och är avvaktande i vissa rörelser. Att han skulle spela match nu ser jag som en utopi av andra skäl än det som framkom där."

Låter ju inte så bra. Så när jag ändå ringde Månsson, som jag hade tänkt ringa oavsett vad som stod på andra ställen eftersom jag ville ha hans egna tankar att förmedla, så passade jag på att fråga den fråga du ser här i min blogg. Det är för övrigt Månsson själv som berättar vad som hände efter träningen. MEn skit samma.

Jag tycker - återigen, får väl banka in det tills det går in - att både sskoveralltalltid och alltomssk gör ett jättebra jobb. Kom inte och pådyvla mig en massa andra åsikter om dessa bloggar, som jag inte har please.

Anonym sa...

Har precis läst på sskoveralltalltid då jag ville se vad de skrivit.
Det du tutar i Månsson har det ju aldrig skrivits? Varför hittar du på det så dom hamnar i en dålig sits hos spelarna?

SKÄRPNING HALLMAN

Anonym sa...

Det står ju inget där om att Månsson har sagt att det inte är bra?

Varför är du elak mot Klimpen och Myran, tror inte dom direkt skulle görs så mot en kollega. Det är två ruggigt trevliga grabbar. Har du ens träffat dom?
Nu sjönk du i mina ögon, lite förtal över detta tycker jag allt.

Anonym sa...

Ditt första svar här är ju rätt intressant då du undviker det allt handlar om. Du säger till Månsson att Myran sagt att Månsson sa..
Sanningen är ju att det du påstår inte finns att läsa hos den källa du anger!

Vad tror du Månsson får för uppfattning av Myran nu? Roligt möte dem i mellan nästa gång de ses.
Då lär ju du få dig en skopa, med all rätt Marie.
Du har ju ljugit faktiskt..

Marie Hallman sa...

anonym: Jorå jag har pratat med båda och är vän med Myran på facebook.

Jag bad självklart MÅnsson att gå in och läsa själv vad som står där själv. Kändes självklart. Han är ju läskunnig. brukar säkert läsa deras bloggar annars också så han kommer ha hundra koll på vad som har stått och inte.

Och återigen. Jag har inget emot andra bloggar, tvärtom. Jag tycker båda två gör ett bra jobb. Det viktiga för mig är att ta reda på fakta som kan vara relevanta för bland andra SSK-fansen och där tycker jag att prata med Månsson om hur han mår är givet.

Jag begriper inte vaför en/flera som kallar sig anonym försöker få till en fejd eller något bråk som inte existerar och inte kommer göra det heller. Inlägget handlar INTE om andra bloggar, det handlar däremot om Månssons diskbråck. Förstår inte hur man kan få det till något annat.

Men struntsamma. Vill du/ni anonym pådyvla mig åsikter som jag inte har och felaktigt påstå att jag är ute efter att göra saker som jag inte gör och på så vis förtala mig så fine kör på. Kanske mår ni bra av att hålla på så, då får det vara så.

Jag kommer fortsätta skriva om det jag anser är intressant och viktigt,i det här fallet Månssons diskbråck.

Läs om ni vill eller gör något bättre av er tid om ni tycker det jag gör är skit. valet är ditt/ert. Tack för din/ er åsikt, ha en god natt.

Marie Hallman sa...

anonym: Kul att SSK vann förresten. OCH nollade Modo. Starkt.

Anonym sa...

Är du på riktigt?
Nu fick du chansen igen att svara på varför du säger till Månsson det du sa, som aldrig är sagt.

Istället går du igång på massa annat..

Frågan lyder:

- Varför sa du till Månsson att Myran sagt det du påstår, när det inte står så?
Myran skriver ju INTE att han sagt något som DU påstår.

Svar tack, och inte massa skitsnack!

/coffee

Marie Hallman sa...

coffe om du undrar varför jag inte citerade ordagrant bokstav för bokstav så var det för att jag inte hade deras sida framför mig.Poängen var dock den samma. Att Månsson hade sett ut att må sämre än vad Hopfgarten sa.

Som Myran skrev:
"Jag vill nog påstå till skillmnad från vad jag läste i intervjun hos Hallman, att Månsson är påverkad. Han kör inte för fullt och är avvaktande i vissa rörelser. Att han skulle spela match nu ser jag som en utopi av andra skäl än det som framkom där."

Å andra sidan var jag ju inte ute efter något annat än att ta reda på hur MÅNSSON mår. Om han kan spela i premiären eller inte. Det var syftet med hela artikeln.

Månsson är inte sur på Myran, jag är inte det heller, så varför försöker du dra igång något bråk som inte finns? Jag begriper inte. Ha en bra dag.

BigDan sa...

Lägg ner nu grabbar inte så jäkla farligt....

snobben68 sa...

Fortfarande inte svarat på varför du hittar på att Månsson sagt något till Myran.
Det står ju inget citat där, har läst typ 100 gånger och kan fan inte hitta att Månsson skulle sagt att det inte är bra? Bara en analys av Myran med hans egna ögon.

Det du säger till Månsson är ju faktiskt en lögn. Varför kan du inte bara förklara vart du tog detta citat?
Den text du väljer att klippa in som förklaring är ju inte vad något av detta handlar om.

Det andra du säger till honom är rätt men fan inte att Månsson sagt till honom att det inte är bra.
Det har DU hittat på!

Angeldust sa...

Jag måste hålla med, dåligt av dig Marie att inte erkänns ditt övertramp! Så får man inga läsare

Mattias Wik sa...

Men herregud människor vad håller ni på med? Menar ni på allvar att Marie ska behöva förklara varenda liten stavelse för er höga herrar. Jag är fullkomligt övertygad om att hon är kapabel till att göra bra, nyanserade intervjuer och reportage samt att hon kan göra detta professionellt avseende relationen med andra bloggar. Om nu Klimpen, Myran eller någon annan bloggare känner sig förnärmad av ett reportage som Marie gör är det dessutom deras business att ta upp det med henne, inte er! Ta nu och kamma er, fundera ett par varv kring om ni verkligen tycker att det är viktigt att få "rätt" i sak eller om det faktiskt bara kan få bero. Jag tycker att det luktar riktigt illa om dessa petimeterpåhopp. Jag vill avslutningsvis säga att vi är otroligt många som stöttar dig Marie och som läser dina intervjuer och som uppskattar att du visar SSK ett så pass stort intresse trots att vi "bara" spelar i lingonserien. Tack!

Marie Hallman sa...

Snobben 68 och ANgeldust: Jag förstår inte vad du menar. Det samtal som MÅNSSON refererar till, där HAN säger vad HAN SJÄLV har sagt till Myran är INGET citat från Myrans blogg.

Det är ett svar på en fråga jag ställde då jag blev orolig av att ha läst Myrans inlägg om att Månsson såg ut att må sämre än Hopfgarten sa i min blogg.

Det är alltså MÅnsson själv som refererar till ett samtal som han och Myran har haft. Det är inget som jag har hittat på eller någonsin har påstått står på Myrans blogg. Jag har ju pratat med månsson själv, framgår inte det?

Det finns ett enda syfte med denna artikel: att ta reda på hur Månsson mår. Thats it.

Så varför???? försöker en eller flera anonyma människor få det till ett bråk eller påhopp som det inte är?

JAG har aldrig varit ute efter det som någon/några nu försöker måla upp.

Jag trodde att SSK-fansen ville veta hur Månsson var. Men förstår jag dig rätt menar du alltså att det var ett övertramp att ringa och fråga detta? Jag fattar ingenting. Och duger inte mina svar så får det vara så. Jag har inte ork, inte tid att förklara samma sak = detta är en intervju om hur Månsson mår, inget annat fler gånger. Så tack för mig.

MAttias: Tack. Verkligen.

hanseman sa...

"..och att du hade sagt att det inte var bra" , skrivet av Hallman och sagt till Månsson.

Den texten i din fråga är inte sant då den bloggen ALDRIG har skrivit att Månsson sagt så.
Det är inte Månsson som säger det i sitt svar utan DU som felaktigt påstår det.
Spelar du bara dum eller?

Att du gör bra reportage kan ingen ta ifrån dig, intervjua är det du kan.

Men texten i det stycket är från dig Marie så där har alla faktiskt rätt. Du har påstått något för Månsson som nu Klimpen/Myran aldrig skrivit.

Står det typ.. Snackade med Månsson, han sa att det inte var bra. ?? Nää ingenstans står det i deras blogg så jag förstår om folk lackar på dig.
Till råga på allt så spelar du naiv och inte ser vad du själv skrivit..

Att någon på den bloggen inte tycker det ser bra ut är en grej men att påstå att Mattias Månsson sagt det till honom är ju bara dumt, när han nu aldrig sagt det vad jag kan läsa. Du hjälper till att göra detta värre när du bara undviker själva problemet.

Tack för att du går till botten med alla frågor, även om du verkar vara lite trött i knoppen

Marie Hallman sa...

Vaddå undviker problemet?
VI tar det igen då.

MYRAN skrev

"Jag vill nog påstå till skillmnad från vad jag läste i intervjun hos Hallman, att Månsson är påverkad. Han kör inte för fullt och är avvaktande i vissa rörelser. Att han skulle spela match nu ser jag som en utopi av andra skäl än det som framkom där."

Detta sammanfattade jag i en fråga som att det såg risigt ut och att han verkade ha större problem än jag skrivit.

Eller anser du att Myran skrev att Månsson såg pigg och kry ut?????? När MYRAN skriver att han är påverkad av skadan, inte kan gå för fullt och att spel i premiären är en utopi.
Obegripligt.

Och återigen. Texten handlar om hur Månsson mår om du sedan vill göra det till något annat är det ditt problem inte mitt.

Marie Hallman sa...

MÅNSSON svarar för övrigt

"Jag fick en fråga när jag klev av och var på dålig humör så jag sa väl något i stil med att "det är bara skit". Men det var inte axeln jag menade, jag var bara lite less"

Med andra ord. Månsson säger själv att han fick en fråga av Myran om hur han= MÅnsson mådde och som han = Månsson svarade på. Så vad fan är problemet? Mer än att du vill smutskasta mig så mycket du bara orkar? Sanslöst att haka upp sig på en fråga som inte är ett ordagrannt citat utan en sammanfattning av något jag har sett i en blogg. en sammanfattning då jag inte hade bloggen ordagrant framför mig.

Om du tror att Månsson pga denna fråga har fått något agg emot Myran oc om du på allvar tror att jag försökte skapa något sånt så har du stora problem. Jag ställde en fråga som Månsson - garanterat glömde bort att han har svarat på fem minuter efter vårat samtal. Det var ju ingen big deal för varken honom eller mig utan bara en fråga om hur han mår egentligen.

Tror du på allvar att han går runt och funderar på sånt i veckor framöver då kan jag lugna dig med att du har fel. Han har redan glömt.

Johan sa...

Marie, någon sur annonym typ använde mitt SSK-nick "Snobben68". Antagligen för det jag skrev om honom, på SSKs forum... Så m a o Snobben68 tycker:

Att anonyma gnällspikar är pinsamma och jag hoppas att du inte tar illa upp och minskar din eminenta bevakning av SSK!