fredag 21 maj 2010

Silly season SSK: Galet rykte. Samt ny sportchef i SSK

Det kallas silly season och det är inte för inte som det gör det. Det flyger ju en del galna rykten.

Ett helgalet rykte som fladdrat runt på olika sajter är att SSK-backen Stefan Bemström skulle vara på väg att lägga av.

Det kändes så galet att jag inte ens ville ringa och kolla men saker och ting kan ju ändras i en människas liv när man minst av allt anar det så jag ringde.

Och sa att jag hade en konstig fråga om ett konstigt rykte. Men fick ett rakt och enkelt svar. Och svaret på frågan om han är på väg att lägga av är: Nej. Stefan Bemström har inte haft några som helst tankar på att lägga av. Han har inte sagt till någon att han ska sluta och summa summarum så är ryktet verkligen silly.

Och ja, han tyckte ryktet var konstigt liksom frågan. Men ibland kan det vara bra att döda märkliga rykten och här med är alltså det ryktet dött och begravet. I alla fall för mig och Stefan Bemström.

SSK har ju under kvällen skickat ut pressmeddelande om en ny sportchef. Det kommer ett snack med honom senare i kväll. Kan ta ett tag, intervjun är gjord men jag vet inte när jag hinner lägga ut den. Ska försöka få ut den så fort som möjligt.

Inga kommentarer: