onsdag 25 augusti 2010

Gameday! x tre

Gameday på alla möjliga håll och kanter i kväll, torsdag.

SSK möter Skellefteå i Gnesta, AIK åker till Njurunda och möter Timrå, Djurgården möter IFK Helsingfors på Hovet.

Jag var på Hovet i morse, träffade Jhonas Enroth för ett längre snack som kommer senare.

Vi gjorde intervjun på läktaren samtidigt som DIF tränade och Jhonas konstaterade att "jävlar vad bra han är Widing, sätter ju allting".

Jag påpekade att han så här långt endast gjort ett straffmål under försäsongsmatcherna men han var het enligt Jhonas så ikväll kanske det kan släppa då???

Jag har ju inte sett en enda Djurgårdsmatch så här långt då jag jobbade när de var hemma och sedan var det ju utlandsturné så jag väljer Hovet i kväll.

Kommer en liverapport, Mariestyle, med noterat därifrån. Vill man följa matchen minut för minut via datorn så är det onlinerapportering på www.europeantrophy.com

AIK:s nye presskille Adam åker med AIK upp till Njurunda och han kommer liverapportera på twitter. Gå in på http://twitter.com/aikishockey/ för att följa den matchen.

SSK:s eminente Webbis kommer vara på plats i Gnesta tror jag, verkar som man kan följa den matchen via SSK:s hemsida www.sodertaljesk.se

Var föresten rätt skoj stämning i korridorerna på Hovet i morse. Spelarna, från olika lag, känner varandra bra och när spelarna som ska utomlands träffar på bekanta från förr så blir det mycket hejande och snack och sköna kommentarer.

Notan, det vill säga förre NHL-spelaren Mattias Norström var coach åt NHLspelarna i morse. Det gladde Dick Tärnström som kom vankades från träningen med ett par nya fina Eastonklubbor, som Marcus Nilson inte kunde låta bli att klämma lite på. En och annan gliring - så klart med glimten i ögat - blir det om klubbtillhörighet men äh jag gillar stämningen där. Var bara det jag skulle få fram.

8 kommentarer:

Fotbolo sa...

Tycker lite synd om Enroth som har hamnat i Sabres med giganten Miller mellan stolparna som var ruggigt bra i OS. Hoppas dock att Jhonas får spela några matcher :) Annars tror jag det blir tre jämna matcher ikväll.

Jimmie sa...

Sitter och väntar på att jag ska kunna stänga ner datorn och bege mig till Hovet! ;)

K sa...

Kom igen nu Nilson, krita på för Djurgårn och få chansen att slå sönder Tärnströms nya Eastonklubbor!! :)

Marie Hallman sa...

Fotbolo: Ja han är fan inte lätt att rubba.... mål ett får ju bli att ta andraspaden. Tyvärr får man väl säga. Vi pratade lite om det, kommer mer sedan :D

JImmie: Ja snart så! Ska bli skoj.

K: Ha, ha, ja han är hopplös Mackan. Ska bli SÅ intressant när man får veta vad det är som gäller.

Eric sa...

Vilka tider tränar NHL killarna Marie? Och hur är det om man vill gå och titta?

Bengan sa...

"SSK:s eminente webbis"
"Webbis." Det låter som om han är ett dagisbarn...

Det är matchosporten hockey det handlar om och där har man klubbar och puckar eller om "webbis" hade fått säga det så hade det väl blivit "klubbisar och puckisar..."

Justus sa...

SSK-hybrisen och tjatet om slutspel fick sig ännu en törn mot SAIK, 3-6...
Det mest klädsamma för SSK:arna är att ligga lågt inför säsongen - väldigt lågt. En keeper som är kraftigt överskattad i kombination med en svag backsida och en tränare som har svårt att leda ett lag under en match gör att det finns bara en väg för SSK och det är kvalserien.
Känns som om alla SSK-supportrar som tjatar om slutspel och annat har väldigt stark starr på knapparna som Wikegård skulle ha sagt.

Marie Hallman sa...

Eric: Det är olika beroende på vilka istider som finns tillgängliga. Oftast förmiddag men vill du vara säker och inte stå där i onödan så kolla med hockeyförbundet, be att få prata med Pudding eller säg att du gärna vill komma och titta. Nu är de ju på Hovet och där är det tyvärr lite halvmeckigt att komma in. Du får försöka övertala vakten! Det var bättre på Segeltorp, där sitter ju ingen vaktpropp. Men nu är de på Hovet så det är lite knökigt men försök!

Bengan: Tack för din åsikt. Men nu kallas han "webbis" oavsett vad andra tycker, så jag kör på det så att de som är intresserade av SSK fattar vem det är.

Justus: Jag håller väl inte med dig riktigt där. Tror inte på SM-guld men kanske kan SSK sno åt sig sista slutspelsplatsen i alla fall. Sedan kan alla ha en dålig dag och förlora så jag tycker inte man ska dra några slutsatser alls just nu och särskilt inte under en försäsong där man testar saker i första hand. Sedan minns jag ju de där säsongerna då Leksand och Brynäs var kungar på försäsongen och sedan bara råtorskade sig rakt ner i kvalserien från det att serien startade....försäsong är försäsong. en klyscha ja, men en sann sådan.