måndag 16 augusti 2010

Vila i frid Freddie!

Jag har inte sett det här förrän nu men den 26-åring som avled i helgen under midnattsloppet var en av Bajen Fans Hockeys spelare - backen med nummer 20 på ryggen - Freddie Ferm.

Jag kände inte Freddie men han har spelat i både Hammarby, Huddinge, MB och Bajen fans så jag kan tänka mig att många i Hockeystockholm kände honom och nu är otroligt ledsna. Och oavsett vilket så är det ju enormt tragiskt att en människa i sina bästa år rycks i från sina nära och kära på det här sättet.

Mina tankar går till Freddie Ferms familj, vänner och lagkamrater. Så otroligt, otroligt sorgligt detta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt och onödigt:(

Väldigt märkligt att en 26 årig elitidrottare dör då han springer en mil. Måste varit tävlingsinstinkten som drev honom framåt trots att kroppen skrek i värmen, eller ett hjärtfel. Jag trodde att klubbarna rutinmässigt kollade sådant efter tidigare händelser?

Hur som helst RIP Freddie och kondoleanser till alla Hammarbyare.

Berra

Marie Hallman sa...

Berra: Visst är det! Men ibland händer sånt bara, vet inte om det var värmen, överansträngning eller något i kroppen som bara brast. Men sorgligt är det. Enormt.