söndag 21 februari 2010

Ärkerivalernas natt..

Vilken monsterhockeynatt det är i natt!
Först Ryssland-Tjeckien, sedan 01.45 Kanada-USA och som maxigrädde på moset 06.00 Sverige-Finland.
Kan det bli bättre????!!!!

Frågan är ju vad man gör för att hålla ögonen uppe hela natten.
Jag vet ju att hur jag än försöker så går det bara inte.

Min strategi får således bli Ryssland-Tjeckien nu.
Sedan sova och se Kanada-USA i repris i morgon
Och så ställa klockan så jag kommer upp och ser Tre Kronor ta sig an Lejonen i direktsändning.

Ryssland-Tjeckien är halvvägs in i andra i skrivande stund. Har varit sådär. Några fina mål men lite väl mycket avvaktande spel för min smak.

Detroits GM Ken Holland, som även ingår i Kanadas lagledning, satt med i studion ett tag och utlovade nordamerikanskt spel i den fajten. Fan att den går på så jobbig tid!

Han sa diplomatiskt något om att alla måste ta sina roller men nog lös det igenom att han hade flyttat upp Mulåsnan från fjärde till förstakedjan...
Ska bli intressant att se om Båg kan tänka sig att göra det eller inte.

Någon som har några bra tips på hur man håller sig vaken föresten, förutom att dricka kaffe som jag inte gör?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ärkerivalerna borde väl ändå vara
Ryssland-Vitryssland, Kanada-USA, Tjeckien-Slovakien och Sverige-Finland, men sett till spelet håller jag med :)

Stockholmare sa...

Sova när det inte är hockey.

henrik lundqvist hockey sa...

I can't wait for Sweden to win. Go Henke!

Marie Hallman sa...

Anonym: RYssland-Vitryssland? Hm tja kanske men jag tänker mer på Sovjetunionens invasion av Tjeckien 1968 jag.... Tror tjeckerna tycker sämre om ryssar än slovaker. Kan ha fel men det är vad jag tror ;)

Stockholmare: Ah men det går inte. Det heller tyvärr.

henrik lundqvist hockey

Marie Hallman sa...

Henrik Lundqvist Hockey: thanx for the support :) and that was a nice Henkesajt you have there!

Stefan sa...

Sverige imponerar med ett starkt försvarsspel. Och kan inte förstå varför finnarna ser så lugna ut när Murray är på isen *S*

Marie Hallman sa...

Stefan: Håller med! Vilken vinst!