söndag 7 februari 2010

Bjurö mål men Dick Tärnström tillbaka

Tio matcher kvar för AIK inför dagens fajt på Hovet mot Almtuna.

AIK har haft det svårt mot Uppsalalaget borta, där det har blivit två förluster 1-5 och 2-3 efter att Gnaget inlett bra men sedan tappat allt.

Hemma har det gått bättre, AIK vann hemmamötet 9 november med 3-1.
Den gången stod Christopher Heino Lindberg i mål, det gör han inte nu.

Det är Jonatan Bjurö som vaktar kassen.
Fredrik Holmgren är backup och Heino är enligt uppgift sjuk, har någon förkylning.

Dick Tärnström som saknades senast mot Oskarshamn, där det blev förlust borta, är däremot tillbaka.

Nye Lucas Lawson spelar i fjärdekedjan med Tobias Ericsson och Mattias Beck, David Engblom är uppsatt som extraforward,

Jag är på plats på Hovet. Kommer en matchrapport och lite AIK snack senare i kväll på bloggen.

5 kommentarer:

robin sa...

tippa publiksiffran: jag gör på 1967 personer ikv :P det e ju bara patetiska GNAGET som har så få

Benny sa...

Löneavdrag för Heino! Han tjänar 200 papp i månaden men är ju borta mer än var och varannan match. Vad är det för fel på snubben?
Han ska kunna palla stå 40 matcher i rad om så vore. Han står max 3 i rad, sen är han borta två-tre matcher. Se på Moras målvakt Lasse Johansson vad många matcher han har stått den här säsongen.

Johan J sa...

Putte Sjöberg dömde matchen. Hur fasen kan de låta domare som bevisligen inte kan regelboken få döma matcherna? Det blottades ju i slutspelet förra säsongen att han inte kunde regelboken. Det borde du kolla med domarbasen, Marie.

Anonym sa...

Benny: Heino..200 000 ??? Om då Bjurö tjänar 0 kr så finns där en del frågetecken.

Marie Hallman sa...

Robin: Inte vara sån! Jag tycker mest det är sorgligt jag. Kom igen nu Gnagetfansen!

Benny och Anonym: Jag tror inte det här med 200 000 i månaden stämmer. Utan det är snarare 80 000 i månaden. Vilket, jag vet! är jättemycket pengar för oss icke hockeyspelare.Men ändå.
Sedan stämmer inte det där som du skriver om hur många matcher han står. Han har stått väldigt många matcher men har också haft skadeproblem. Vilket är jobbigt både för honom själv och AIK.

JohanJ: Jag är säker på att domarbasen inte håller med dig i den frågan...