måndag 27 september 2010

Blomdahl: "Ett derby är viktigt och kommer alltid att vara det"

 
 (Patric med hundarna Bailey och Sally i somras Foto: privat/arkiv) 

Hallå där Patric Blomdahl, 26 år, forward i AIK.
Känslan inför derbyt i på tisdagskvällen?
– Känslan är positiv. Det är bara kul att få spela den matchen. Om det är pirrigt? Nej inte än men i morgon kanske, precis när man går ut på isen då kan det bli det men inte nu (måndag kväll).

Hur tung prestige är det att vinna den här matchen jämfört med andra?
– Det är klart att den prestigen är stor. Ett derby är viktigt och kommer alltid vara det. Allt blir extra stort eftersom det var så länge sedan det var derby senast. Sedan är det klart att alla andra matcher är jätteviktiga också men det blir ett extra tryck i ett derby bland annat för att det var så länge sedan.

Hur laddar du inför matchen?
– Just nu kollar jag på Superstars på, ha, ha. Nä men jag gör inget annorlunda. Vi har värmning på morgonen, sedan går jag hem och vilar lite. Jag har lätt för att somna det är inga problem. Sedan äter och dricker jag bra.

Vilken musik har du i öronen när du laddar?
– Ingen särskild, det blir den som spelas i omklädningsrummet. Det brukar vara ganska blandat, mest rock när det är inför en match.

Vad är det första du vill se när du sätter första grillan på isen i Globen?
– En massa svart och gult på ena sidan. Ett bra tifo och en stor klack!

Vad ser du fram emot mest?
– Det är nog efter matchen, när vi får tacka publiken för att de hjälpte oss att ta tre poäng…  

Du måste tippa. Hur går det? Och vem blir matchhjälte – du får ta dig själv?
– Vem som vinner fick du svar på nyss, he, he nä men vi vinner. Det blir 3-2 till oss. Jag tror att målvakten – vem av dem som nu står – blir matchhjälte.  

2 kommentarer:

Benny sa...

stavar väl förnamnet utan k?

Marie Hallman sa...

Benny: Helt rätt, jag skrev fel. Har ändrat nu,bra att du sa till!