fredag 17 oktober 2014

"Kommer du nära mig framför målet i dag så får du gå hem med handen i gips"

 (Flash och Lusth. Gissa vem som vann... och vem som nästan smällde in i staketet. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Jag fick spela in ett galet roligt rep för Viasat Hockey i veckan med de här två racerfantomerna - racinglegendaren Janne "Flash" Nilsson och och Malmötränaren Mats Lusth.

Lusth har ju dragracing som hobby men då man inte kör dragrace mer än på sommaren drog vi till Gelleråsen och lät "Flash" köra brallorna av Lusth.


Vi fick med oss ett gäng roliga kameror också, bland annat en drönare så det blev härliga bilder. Det inslaget finns inte ute än men går att se på lördag i TV10, på Viasat hockey och  Viaplay. Det kommer väl ut en länk senare också som jag lägger in här då.


(FOTO VIASATSPORT.SE)

Men när jag ändå hade Lusth framför mig tog vi ett snack om "tuffingar" också. Det finns inte så många nuförtiden tyckte Lusth som egentligen bara ser en enda äkta hårding  i svensk ishockey.

Lite om det, hur han själv trashtalkade bort motståndare från det egna målet,  svarta blickar, grottstadiekänslor med mera kan ni se och höra i en webbexklusiv intervju som ligger här på Viasatsport.se.  Många sköna kommentarer där... 

Inga kommentarer: