måndag 12 april 2010

Silly season DIF: Nicklas Danielsson...


(Nicklas Danielsson har bara finalen för ögonen. Foto:www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Jag har fått lite frågor om Nicklas Danielsson, om han kommer bli kvar eller inte i DIF.
Har tyvärr inte fått tag på sportchefen Janne Järlefelt, men jag har pratat med Nicklas själv och så här sa han idag, måndag eftermiddag.


- Jag vet inte vad jag ska säga. Men det enda jag vet är att jag inte har fått något kontraktsförslag. Det var en artikel ute i går och det vart väl lite onödigt för det såg ut som om jag satt och grät och så är det inte utan jag vet bara inte om det blir någon förlängning eller inte för jag har inte hört varken det ena eller det andra. Det är så läget är.


- Men skulle de inte vilja förlänga så är det inga hard feelings från min sida, det är ju inte så konstigt om klubben kanske vill satsa på yngre spelare. Men återigen, jag vet inte hur Djurgården tänker, och just nu orkar jag inte tänka på det. Det finns lite viktigare saker nu för klubben att fokusera på.


Fast det kan ju vara bra att få ett besked, eller hur?

- Jo men jag vill inte fokusera på sånt där över huvudtaget nu utan vi får ta ett snack efter säsongen, för nu jävlar är det final! Det är det jag vill fokusera på. Man är så jävla stolt över det här laget. Vi har ett ungt lag och några äldre också och drivet vi har i det här laget är så häftigt, ett så bra driv i ett lag har jag aldrig varit med om förr. Vi var revanschsugna redan från start med tanke på förra året då vi nästan hamnade i kvalserien. Så vi har haft det här drivet hela säsongen, det är så jävla kul.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt fokus Nicke...Fortsätt så och visa att du SKA tillhöra Hardys järnkaminer nu och i framtiden.

LYCKA TILL !!!

Marie Hallman sa...

Anonym: Ja, han tänker rätt där. Dels tror jag inte DIF avskrivit honom helt, beror nog på vad man mer har att välja mellan och dels så behöver han inte oroa sig. vill inte DIF ha honom finns det garanterat andra på kö.

Jimmie sa...

Vet inte vad jag gör om han får gå..! Usch hemska tanke! Han har varit en spelare som gjort bra ifrån sig hela säsongen och aldrig vikit ner sig!

Han blir bättre och bättre för varje dag!