söndag 11 april 2010

Blandade citat... del två

Och här är lite fler citat.... från festen i omklädningsrummet


– . Heeeeeeeeeeelt underbart!

(Richard Gynge i bar överkropp sedan fansen fått ta del av hans kläder på väg av från isen)


– Så jävla rättvist! Vi har all press på oss, sedan kör vi över Växjö i 60 minuter. Så jävla starkt! Vi sa innan att vi skulle ha tålamod om målet kom i första sekunden eller 59.59 spelade ingen roll bara vi gjorde ett mål.

(Jonas Westerling sammanfattar kvalseriedramatiken)



( Jonas Westerling. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)



– Vi har varit uträknade av alla efter att vi förlorade mot Leksand. Sedan åker vi och spöar AIK och Leksand, så jävla skönt!

(Westerling igen)


– Det har varit så jävla mycket strul – från dag ett. Det har varit alltifrån uteblivna löner och skit till det här Rysslands snack och att vi var utdömda efter Leksandsmatchen, men det är sån tåga i det här jävla laget! Jag är så stolt över allihop!

(Westerling sammanfattar säsongen)



– Jag tänkte inte alls. Det var bara så jävla skönt att se pucken gå in. Jag såg att han kom där borta och la ner pucken men var rädd för offside. Så gick det ju bra ändå!

(Oscar Ahlström om sin genomskärande passning till Lucas Lawson vid 1-0.



– Jag kan ju inte göra något på isen, utan jag fick försöka skapa harmoni så att de tror på sig själva och ingjuta mod i killarna så att de vågar men sedan är det ju upp till spelarna själva att avgöra.

(AIK-tränaren Roger Melin om nervpirret i båset)


(Roger Melin. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


– Styrelsen gick ju, när ekonomin var som sämst, ut och sa att om vi blev kvar i allsvenskan skulle det bli en mindre satsning nästa år och att de var villiga att släppa mig.

De har snackats om att du var på väg till Rögle?

– Nej, men jag har inte ens snackat med dem. Jag har kontrakt så jag blir kvar.

(Roger Melin om ryktena att han var på väg bort från AIK)



– Det var en variant som jag har tränat på. Jo det är sant! Nagge (Per Savilahti-Nagander) kommer i hörnet och slänger fram pucken till mig, jag vänder mig om och skickar ner den över isen i öppen kasse. Det såg först ut som om pucken skulle gå utanför men sedan ser jag hur den sakta, sakta glider ner och börjar svänga, liksom curlar som ett curlingklot och i mål. Det kändes som spiken i kistan.

(Daniel Bång om 2-0 målet i tom kasse med 1.22 kvar till full tid.)



(Helan och halvan. Eller om det var tvärtom. Daniel Bång och Christian Sandberg.Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


– Jag har inte fattat det i alla fall. Vi har jobbat hårt en hel säsong, med sikte på ett enda mål. När man klarar det så blir det som ett vacum. Det är så sjukt! Och det är så roligt att jobba ihop ett helt år, varje träning, varje pissträning på försäsongen, allt för att nå hit.

(Patrik Bergström svarar på frågan om han förstår vad de har gjort)



– Allt blev bara svart, jag trodde jag var själv där nere, såg inga lagkamrater, alla (fans) slet i match tröjan men det vara bara roligt.

Lucas sa att han aldrig fått så många kramar samtidigt?

– Ha, ha, nej inte jag heller!

(Bergström om sekunden så slutsignalen gick och avancemanget var klart även officiellt.)


(Patrik Bergström. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


– Det sjukaste jag har varit med om. Vi fick en gratischans där när Leksand och Rögle förlorade (i torsdags). Jag brukar aldrig vara nervös och har sagt till alla att jag inte är det men det är klart att det blir en enorm anspänning. Det är bra fråga min sambo, jag har varit helt knäpp de här dagarna.

(Bergström beskriver väntan på sista matchen)



– Jag är så jävla glad, så jävla lycklig!

(Christian Sandberg sammanfattar stämningen i omklädningsrummet efter matchen)



(Christian Sandberg. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


– Jag har inte fattat vad vi har gjort. Det är så jävla sjukt och så ser man allt folk på isen… och på läktaren… och den här glädjen, som alla känner… det är så underbart.

(Sandberg försöker förstå vad som har hänt.



– Jag trodde Bång skulle slänga iväg pucken till icing istället. Han slog ju en innan och brukar göra det, han är ju inte så bra på att träffa, ha, ha, ha.

(Sandberg skickar, med glimten i ögat, en passning till bästa kompisen Bång apropå 2-0 målet)



– Det vart det här: …. Ja?! Neeejjj??? Jo, jaaaaaaaaaaa! Helt sjukt ju.

(Sandberg om tankarna när Bång skickat ner pucken mot det tomma målet).

let).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fanns inte Marie så fanns det ingen hockeyjouralistik. Du är grym !

Marie Hallman sa...

Anonym: Tack du, det värmer. Tack för att du läser också! Utan er läsare, ingenting.