fredag 30 april 2010

Silly season DIF: " Vi har en plan B"

Det har ju poppat upp ett antal frågetecken nu när Gustaf Wesslau har fått kontraktsförslag från Columbus.

Om han tackar nej och stannar så är det ju business as usual. Då händer ingenting.

Men OM han drar så är Djurgården beredda:

- Vi har en plan B. Har vidtagit lite åtgärder och pratat med lite personer, så vi har en alternativ plan B som vi kan köra på om Wesslau bestämmer sig för att lämna, säger DIFs sportchef Janne Järlefelt.

Exakt vad man har gjort och vilka man har snackat med ville han inte gå in på förrän det i så fall blir aktuellt att använda sig av plan B.

Det enda jag (Marie) vet med säkerhet är att Stefan Ridderwall är tillfrågad, men det var han ju redan innan det här med Columbus och Wesslau dök upp. Ni som läser bloggen kanske minns att Djurgården tidigare har sagt att man gärna ville signa både Wesslau och LillRiddarn.

Och OM Wesslau drar behövs en målvakt till och där hävdar alltså Järlefelt att man har börjat förbereda alternativ.

Jag har fått många frågor om Tellqvist och har tyvärr inte så mycket nytt att komma med där, har inte hunnit kolla runt helt enkelt. Djurgården hade ju inte förhandlat med honom för några veckor sedan då det såg ut att bli Wesslau och Ridderwall som målvaktspar.

Nu är det ju ett nytt läge men jag vet inte om det har börjat snacka med honom nu eller inte. Järlefelt fick såklart frågan men han har - oavsett vilka platser i laget som det gäller - sin konsekventa linje att han inte kommenterar namn som inte är under kontrakt vare sig de är aktuella eller inte. Och den linjen håller han fast vid även i det här läget. Så när det gäller Tellan kan jag tyvärr inte bidra med info just nu i alla fall. Sorry för det.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas plan b är Danne L eller Micke T. Tim Sandberg kan bli 2målvakt.
/DIF4life

-R sa...

Såg nu att D.tjänqvist förlängde/förnyade sitt avtal med yaroslav :(

-R sa...

Juste, Daniel larsson's kontrakt går ju ut efter säsongen kan inte du höra lite med honom om DIF och hans framtid, hörde lite rykten om att han snackar med AIK och det vore surt!

Jonny sa...

Vad jag har förstått är både Tellan och Daniel Larsson högaktuella för AIK. Tellan är nummer ett på deras lista och blir det nej från honom kommer de att göra en framstöt mot Daniel Larsson. En av dem lär hamna i AIK. Frågan är vem av dem. De har även hört sig för hos "Lill-Riddarn" då han har ett Gnagarhjärta (brukade i yngre dagar hänga mycket på Norra Stå på Råsunda och har själv sagt flera gånger att AIK är hans favoritlag och anledningen till att han spelat för Dif är att AIK varit i Allsvenskan. Men han hoppas på att bli NHL-proffs i första hand och då AIK inte har tid att vänta utan vill ha truppen spikad rätt snart, så är han borträknad därifrån.

Orsaken till att Tellan överhuvudtaget snackar med AIK har jag förstått det som att laget har en av landets bästa målvaktstränare i Mikael Andreasson och att Dif inte är lika attraktivt längre på den punkten sedan Thomas Magnusson slutade.

Jonny sa...

Vad jag har förstått är både Tellan och Daniel Larsson högaktuella för AIK. Tellan är nummer ett på deras lista och blir det nej från honom kommer de att göra en framstöt mot Daniel Larsson. En av dem lär hamna i AIK. Frågan är vem av dem. De har även hört sig för hos "Lill-Riddarn" då han har ett Gnagarhjärta (brukade i yngre dagar hänga mycket på Norra Stå på Råsunda och har själv sagt flera gånger att AIK är hans favoritlag och anledningen till att han spelat för Dif är att AIK varit i Allsvenskan. Men han hoppas på att bli NHL-proffs i första hand och då AIK inte har tid att vänta utan vill ha truppen spikad rätt snart, så är han borträknad därifrån.

Orsaken till att Tellan överhuvudtaget snackar med AIK har jag förstått det som att laget har en av landets bästa målvaktstränare i Mikael Andreasson och att Dif inte är lika attraktivt längre på den punkten sedan Thomas Magnusson slutade.

Anonym sa...

Jonny: Andreasson har inte varit målvaktstränare i AIK på ett flertal säsonger.

Och resten som du skriver är lika mycket rappakalja det.

Anonym sa...

Jonny nu är du helt ute och cycklar! Du menar alltså att AIK har skrivit kontrakt med Heino för att han ska vara andra målvakt???! Det kan vara det dummaste jag har hört. Heino har minst 100 000 kr i månaden. Rätt dyr andra målvakt?!

Sen att Tellan och Riddarn ska gå till AIK? Det finns inte en chans på miljonen. Om Tellan kommer hem så blir det DIF! (om nu inte Wesslan blir kvar)

Mitt tips är att Tellan eller Daniel Larsson kommer spela i DIF nästa säsong.

Marie Hallman sa...

DIF4life: Jo, de skulle sitta bra men jag vet till att börja med inte om de två spelarna vill spela i elitserien. Bådar har ju sagt att det fortfarande är NHL som är målet så jag vet inte. Men, de kanske har ändrat sig? Ska bli intressant att se

R: Jag har frågat honom nu på fredagskvällen och han svarade att inget var klart än. Kan ju vara på gång dock men inte allt färdigt. Synd i så fall.

R: Jag ska snacka med Danne men med tanke på vad han sa för någon månad sedan så tror jag han sätter NHL och AHL i första hand och inte ens är i Sverige i tankarna än. Men det är vad jag tror, ska kolla med honom.

Jonny: Högaktuella är nog att ta i. Att AIK är intresserade och gärna vill att de ska spela där är ju inte samma sak som att något är på gång. Jag är säker på att alla elitserielag är intresserade av Nicklas Bäckström men det innebär ju inte att han är det minsta nära att göra det...
Om man nu ska gissa så är min gissning att ingen av Danne och Tellan hamnar i AIK. Stefan Ridderwall kommer inte spela för AIK. Det vet jag. Och det har inget med att han inte har tid att vänta på dem att göra.
Micke Andreasson är inte målvaktstränare i AIK, har inte varit det på några år. Målvaktstränaren heter istället Stefan Persson. En mycket bra person och tränare.
När det gäller DIF så har man haft bra målvaktstränare efter Magnusson, bland andra Micke Tärnqvist och nu Forsberg så det hänger inte på det i alla fall.

Anonym: Precis så.

Anonym 2:Heino tjänar inte över 100 000 kronor. Han låg under 80 000 förra säsongen coh jag tror han har fått gå ner lite till nu. Om jag förstått Heino rätt så ligger en 50/50 lösning nära till hands, dvs lite som DIF har gjort de två senaste åren. Att man har två jämnbra målvakter som får konkurrera. Heino har ju haft en del skador och jag tror inte AIK vågar lägga allt i hans händer, de vill ha en till keeper som är åtminstone på samma nivå som Heino just pga detta.

Håller däremot med dig om Tellan och Ridderwall.

Jocke sa...

Enligt Hockeykanalen är AIK nära att signa Daniel Larsson. Så det verkar inte allt för långsökt med det ryktet.

Marie Hallman sa...

Jocke: jag har mejlat lite med Daniel om det här i natt. Om jag förstod honom rätt har han inte ens tänkt tanken att komma hem än utan vill kämpa kvar over there i första hand och vill få besked av Detroit först vad de vill innan han ens börjar tänka på något annat. Så jo. det är långsökt än i alla fall.