torsdag 15 april 2010

Marcus Ragnarsson: " Det var väl på tiden"


(Ragnarsson gjorde sitt första slutspelsmål för DIF. Foto: www.hockeymedmariehallman.se)

Sjätte slutspelet med Djurgården.

Då kom första slutspelsmålet:

– Ja, det är faktiskt det. Det var väl på tiden, säger Marcus Ragnarsson med ett klurigt leende.

Målet firade han med en väldigt modest målgest, han lyfte bara upp ena armen och klubban i luften och viftade lite, sedan fick det vara nog.


– Jomen jag får inte upp den andra armen, så illa är det, säger han med glimten i ögat och ett ännu klurigare leende än nyss.


Men det är inte första slutspelsmålet i karriären, även om det nu är första i elitserien och med Djurgården.

Ragnarsson har gjort två mål i NHL:s Stanley Cupslutspel också, dels för San Jose säsongen 2001-2002 och ett för Philadelphia Flyers säsongen 2003-2004.


– Alltså, egentligen bryr jag mig inte så mycket om ifall jag gör mål hit och dit men det är ju kul att jag kan bidra lite där också, sedan är ju huvudsaken att vi vinner bara, säger den 38-årige backveteranen.


Bredvid honom sitter 19 år yngre Jacob Josefson som också gjorde sitt första slutspelsmål – och inte bara i DIF och elitserien utan i karriären.

Skönt att slippa vänta lika länge som Ragnarsson frågade bloggen.

Och fick ett glatt leende tillbaka.


Men Ragnarsson var som sagt mer brydd över det här med att vinna matchen som han analyserar så här:


– Jag tycker att vi har bra kontroll, vi skapar bra chanser hela matchen och så här mycket chanser som vi skapar

i dag, det tror jag inte att vi har skapat varken mot Brynäs eller Linköping, i någon av de matcherna. Det är positivt.


Det ser ut som att ni kan mala på med långa anfall som ni vill?

– Ja, det lyckades vi bra med tycker jag, jättebra.

Inga kommentarer: