tisdag 1 november 2011

DIF vs Frölunda och Skellefteå vs AIK

 Säsongsdebut för Mika Zibanejad på Hovet, där han parats i hop med bästa kompisen Pontus Åberg och John Norman. Det gör i sin tur att Jimmie Ölvestad flyttats om till kedjan med Kristofer Ottosson och Marcus Nilsson

Andreas Holmqvist gör comeback i DIF efter att ha kört rehab för diskbråck i någon månad. Han inleder som sjunde back, ska väl spelas igång antar jag.



****

AIK är uppe i Skellefteå, enda arenan där motståndarfansen hyllar Gnaget. Nä skojar bara men det är ju lite humor när Skellefteåpubliken också sjunger om AIK.


Gnaget saknar Dick Tärnström och Fredrik Carlsson. Blomdahl som hade en lårkaka efter senaste matchen är däremot tillbaka i spel.


Jag har varit i Sundsvall hela dagen men lyckades trots värstingköer och nytt parkeringstrassel ta mig in på Hovet i samma sekund som pucken släpptes. Så jag är på plats, kommer ett par grejer därifrån i natt. Får se hur jag gör med AIK, kan bli att jag följer upp det under onsdagen istället, vi får se.

Inga kommentarer: