onsdag 22 januari 2014

"Spelklar om sex veckor"

(Nils Andersson vid ett tidigare tillfälle. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Djurgården är uppe i Luleå och möter Asplöven som har hyrt in sig i Coop Arena för just den här matchen. Jocke Eriksson och Marcus Sörensen som båda var magsjuka senast är med där uppe men inte backen Nils Andersson som ju brutit ena tummen.

Och DIF-backen hade verkligen otur mot Rögle senast då han gick omkull, skullle ta emot sig när han var på väg att flyga in i sargen men:


-Jag klämde tummen mellan klubban och så kom min kroppstyngd på det. Så det blev ett brott på ena tummen, konstaterar Nils Andersson som nu ska gå  med skena och gips på tummen och underarmen i tre veckor.

Besökte på SÖS senaste var smärtsamt:

-De drog tillbaka tummen i rätt läge. En höll i min biceps, en höll i tummen och drog den tillbaka. Jag slapp operera men ska ha gips i tre veckor, sedan ska jag vara spelklar om sex veckor är det tänkt.

Den tidsplanen innebär alltså återkomst lagom till playoff om nu inte DIF lyckas ta sig direkt till kvalserien.

För DIF innebär skadan ett stort avbräck, inte minst i pp där Nils Andersson styrt och ställt på ett fint sätt hela säsongen. Där måste någon in och fylla luckan nu.

-Men vi har ju spelare som jag tycker är minst lika duktiga som jag där. Ta en sån som David Lidström, som inte har spelat så mycket i pp den här säsongen men han har visat tidigare i bland annat Bofors att han är riktigt bra i pp så det finns inget som säger att han inte kan göra det lika bra som jag.




Inga kommentarer: