fredag 26 mars 2010

Jag säger som Melin. För jävligt.

Här åker man till Hovet och ska skriva om en glödhet och då menar jag hockeymässigt glödhet match mellan AIK och Rögle.

Och får se en spännande match, med skön inramning på läktarna - ända tills några idioter får för sig att sänka sitt AIK.

Om det nu är sitt? AIK?

Hur kan man dra skit över det lag man säger sig älska?
Hur kan man dra ännu mer problem över en hårt prövad klubb- inte minst ekonomiskt för det blir det även om det inte skulle bli böter då sponsorer och normal publik reagerar negativt - genom att bete sig som idioter.

Jag fattar inte varför man gör så här.

Eller som AIK-tränaren Roger Melin sa till mig:

- Det är skandal. Det är så dåligt och jag blir så ledsen bara av att tänka på skiten. Det är så fantastiskt jävla uselt att det finns folk som går på hockey för att bete sig som idioter.

Eller som David Engblom, en AIK-are så jävla mycket in i själen så det bara inte går att bli mer AIK:are sa:
- Det är förjävligt. Jag förstår inte varför någon gör så här. Jag ser inte hur det ska kunna hjälpa AIK. Vi tackar de fans som är här för att stötta och sjunga fram oss. De är kanon och det var en enormt skön stämning innan den här skiten händer. Det är synd att ett fåtal ska förstöra för alla andra.

Jag har ju jobbat åt Expressen och nej, det hanns inte med någon SSK intervju tyvärr.

Jag hann med lite snack med Roger och David om det jag ville vara där och skriva om, det vill säga hockeyn men det lägger jag ut antingen senare i natt eller i morgon förmiddag, nu måste jag ratta hemåt.

Ska se om jag får tag i någon i SSK då också.

Men nu vet ni vad jag tycker om de som hände på slutet. För jävligt. Bara för jävla tråkigt, trist och för jävla korkat.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du tycker inte att det är för jävligt korkat av den där dåren i Mögle som provocerar fram detta?
för det skulle aldrig ha hänt om han bara åkte och firade målet inför rögle"fansen"

Det är inte första gången spelare eldar upp publiken och de vet om det så de har ansvar för detta, varför skriver ni inget om det? så kanske det slutar med såna där idiotiska målgester..Han visste om att han i ssk gjorde den mot oss när de avgjorde i slutminuten så händer det igen det är klart som fan det rinner över för en del.. jag är absolut emot våldet MEN det är Mögle spelaren som startar detta och bör därför skrivas mer om det....

Marie Hallman sa...

Anonym: Jo det är för jävla korkat av honom också. Jag pratade med honom om det och han medgav själv att det var en korkad gest och en idiotisk grej att göra MEN det ursäktar inte att man stormar båset.

Han sa själv att han gjorde det i "stridens hetta" utan att tänka på konsekvenserna och ångrade sig efteråt men det är likväl aldrig, aldrig, aldrig okej att storma bås och ge sig på spelare.

Det här gänget närmade sig för övrig båset långt innan Rahimi gjorde sin gest och det fanns det ingen anledning att göra heller.

Så ja- jävligt korkat agerat av Rahimi men jag kommer aldrig accepterar att fans hoppar på spelare och attackerar spelarbås på det här sättet. Aldrig, finns inga ursäkter för det.

När han hånar AIK med en gest kan AIK håna tillbaka med ramsor men där får det stanna. Det är min åsikt och den står jag för.

Det som gör mig mest ledsen är att alla de fans som var där och stöttade och bar fram AIK, alla fans som varit där i vinter och kämpat och betalat biljetter och sjungit för sitt AIK på ett normalt och icke-våldsamt sätt nu dras i skiten. Det stör mig enormt. Och borde störa alla som kallar sig fans och håller på ett lag.

David sa...

Trots att jag håller på annat lag hade jag hoppats på AIK till elitserien 2010-11, för Stockholmshockeyns skull. Men med det här beteendet (även om det rör sig om få personer) så kanske det tyvärr är bättre att varumärket AIK får tyna bort i allsvenskan.

Kent Fredriksson sa...

Anonym> Det är just det som är problemet, att ALLTID hitta ursäkter för en hjärndöd handling.

Ungefär som att skylla på tjejen som blev våldtagen, för hon var utmanande klädd. Detta sorterar under samma gomspalt!

Dessa ickefans skickar ner AIK i konkurs. Big time!

G sa...

Anonym>>

kul att se hur inkonsekvent vissa är, Bojan har hånat supportrar och Ayorinde hyschade Zoran efter sitt 3-3 mål. Jag såg inte några klagomål från AIK:are då..... utan mest hyll för att de var tuffa AIK:Are

Robert sa...

Hej Marie,

Kan du försöka ta reda på varför det inte görs nått innan när folk kommer ner och ställer sig bakom Rögles bås redan i 3:e perioden? Okej att AIK tar avstånd från händelsen nu men vad gjorde man egentligen för att förhindra den?

Marie Hallman sa...

David, kent, G: Min åsikt (som jag hoppas framkommer här inläggen) är att 1) det var idiotiskt att göra gesten. Jag föredrar spelare som jublar MED sina fans istället för att håna sina motståndares fans.

MEN

en gest på isen kan ALDRIG i något sammanhang ursäkta att en grupp idioter tar sig ner och attackerar spelarna. Det är oacceptabelt ur alla möjliga synvinklar helt enkelt.

Robert:
Hinner inte nu men försökte i alla fall i natt, pratade med polis, AIKs ordförande och säkerhetsfolket. Du kan läsa den expressenartikel här

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.1931273/aik-i-krismote-efter-skandalen-ledsamt

Anonym sa...

David,,, du tror inte detta kommer hända i något annat lag då som dif? de har exakt samma fans som oss.

Jag älskar att läsa det ni skriver om att jämföra med våldtäkter osv hahaha håll er inom ramarna för guds skull..

Jag är helt med dig Marie med att detta inte är ok agerande av våra "fans" kanske lät som det förut..

David sa...

Anonym, vet inte faktiskt. Har varit på de flesta av DIF:s hemmamatcher de senaste 3 åren och inte sett något liknande ännu. Men jag kan mycket väl ha missat ett och annat, det medger jag!
Någon enstaka gång har ett gäng 12-åringar försökt rusa mot motståndarklacken, men aldrig nått hela vägen fram. AIK:s 12-åringar verkar vara av starkare virke ;-)

Sthlm stolthet sa...

Anonym: Samma fans? WTF!
Nä det skulle nog inte hända på en dif match.
Varför plockade inte snuten den fula idioten när han stod bakom båset?