fredag 12 mars 2010

Skadekoll SSK - Klasen

Jag kollade läget med Linus Klasen igår. SSK-stjärnan var på plats med sonen Lincoln och tittade på matchen och var nöjd över och glad åt lagets insats efteråt.

Läget med axeln beskrev han som "jag vet inte men det känns bättre och bättre i alla fall".

Han skulle ha gjort en röntgen av bendelarna runt ac-leden i måndags men avstod då han inte tyckte det behövdes eftersom axeln ändå kändes hyfsat bra.

Jag frågade när han är tillbaka och fick svaret att han mest troligt avstår lördagsmatchen men att han siktar på att spela om en vecka, det vill säga 21 mars när kvalserien drar igång.
- Ja jag hoppas verkligen att jag kan vara med och spela min bästa hockey då, säger Linus Klasen.

2 kommentarer:

Kent /sarg ut sa...

Problemet med just denna typ av skada är ju att det brukar inte vara vå farligt och det går framåt, initialt. Rehab kan bli mycket lång. Det finns stor risk att han inte kommer tillbaka denna säsong.

Marie Hallman sa...

Kent: jo så är det ju men så här långt så ser allt bra ut. Jag är hellre optimist och tror det kan gå än tar ut sorgerna i förskott.