måndag 8 mars 2010

Skadekoll Djurgården - Jimmie Ölvestad

Jimmie Ölvestad har nu varit hos Djurgårdens läkare Bengt Gustavsson för att få koll på det som nu går under namnet "lower body injury".

Och undersökningen gav ett positivt besked.
"Mycket bättre än jag befarade i lördags", säger sportchefen Janne Järlefelt till bloggen.

Jag har pratat lite med Jimmie också, han hälsar att:
- Jag tar det lite dag för dag nu och kommer testa varje dag om det går att träna eller spela match just den dagen men jag kommer inte att riskera något och köra i de här tre (inklusiva måndagskvällens) matcher som är kvar innan slutspelet. Kan jag köra så gör jag det men känns det tveksamt avstår jag för att inte äventyra något, säger Ölvestad.

Vad tror du om slutspelet, kan du vara med från början där?
- Jag tror och hoppas det men man vet ju aldrig så därför kör vi dag för dag nu så får vi se.

Jimmie är alltså inte med i kväll mot Linköping, det är inte Ragnarsson, Zigomanis eller avstängde Andreas Holmqvist heller.

Zigomanis ska köra rehab i några dagar till i USA, sedan kommer han till Stockholm, säger Järlefelt.
Om det blir spel i slutspelet eller inte är osäkert.

Jag (Marie) är inte heller på plats på Hovet tyvärr. Jag är i Gävle för Expressens räkning. De behövde mig bättre här så då blev det så.
Brukar vara svettigt att hinna med andra matcher efteråt men vi får se vad jag hinner med.
Hinner jag så lägger jag ut det i natt annars följer jag upp Djurgården-Linköping i morgon.

Detsamma gäller domarna från Disciplinnämnden för Södertäljespelarna om det kommer något besked där i kväll.

4 kommentarer:

Stefan sa...

Och DIF vann efter förlängning med 3-2 utan att spela bra. Lägsta nivån är väldigt hög i DIF denna säsong.

robin sa...

Man spelade visst bra, bara att effektiviteten skanades, däremot kunde det varit en lite högre nivå på domarna!

Marie Hallman sa...

Stefan: Ja, det ser bra ut detta. Omman nu törs skriva så utan att jinxa ;)`?? Jag vill ha ett långt slutspel i Stockholm så ös på DIF!

Robin: Jo men med bättre effektivitet så höjs ju nivån :)

Marie Hallman sa...

RObin: nivån på DIF alltså. Domarna såg jag inte har bara läst om så dem avstår jag att kommentera