torsdag 18 mars 2010

Mitt kvartsfinaltips....

... har ni här. Jag gillar egentligen inte att tippa, känns svårt i en sport där slumppuckar, skenor som går av, konstiga studsar och framför allt skador kan ändra förutsättningarna från dag till dag. Men det hör väl till så jag gör ett försök.

Djurgården- Brynäs 4-2. Djurgården vidare.
Gävlelaget kommer att streta emot hemma men Djurgården är en tyngre lagmaskin att möta i alla delar än Brynäs som har tung defensiv och lite spretig offensiv. Nollåttorna nöter därför ner Brynäs och Jacob Markström till slut.

HV71-Timrå 4-1. HV71 vidare.
HV såg saggiga ut i slutet av serien men det är lätt att tappa tempo när man varit klar från i stort sett omgång ett. Timrå har krämat ur det mesta man har på slutet och har, trots att man kommer kämpa och störa HV, inte orken att sätta emot ordentligt när seriesegrarna växlar upp farten.

Linköping- Frölunda 3-4. Frölunda vidare.
Känns som att LHC är på väg ner och Frölunda på väg upp. Skador i Göteborgslaget kan få det här tipset på skam men jag tror ändå att Frölunda avgör i sjunde kvartsfinalen.

Skellefteå- Färjestad 3-4. Färjestad vidare.
Känns som den mest svårtippade fajten av alla. Två väldigt jämna lag där formen verkar spreta lite åt alla håll. Men sorry Särkijärvi... får Färjestads läkarteam ordning på Henrik Karlsson så går Färjestad vidare. Får man inte det blir det Skellefteå som har övertaget. Fan att man inte vet hur det är med Karlsson men... nä jag säger Färjestad ändå.

Inga kommentarer: