fredag 8 oktober 2010

Linus Videll: " Vi bestämde oss för att vinna bara"

 
(Videll gjorde 2-1 målet som avgjorde matchen mot DIF. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)


TT-artikeln med Videll och Nilson hittar ni längre ner.
Här är lite mer snack med just Videll som gjorde 2-1 målet.
Så här säger han om ...

... första hemmasegern för säsongen.
–  Skönt!
Bara så?
– Ja, skönt. Jätteskönt bara.

Ni tog en seger vid full tid och en på övertid på bortaturnén och det såg ut som ni spelade med mer självförtroende nu. Håller du med?
– Ja jag tycker att vi spelar med mer självförtroende och med mer lugn, att det inte var lika mycket MÅSTE vinna, utan vi gick ut och bestämde oss för att vinna bara.

Det låter enkelt?
– Nä men nu var det mer det att vi hade fått in självförtroende och lugn i laget, det blir mycket enklare då.

Beskriv målet:
– Jonas drar pucken i plexit. Jag går, tappar först bort den, men sedan ser jag pucken igen och går igen. (ner mot DIF-målet). Deras spelare blev tveksam eller tappade bort pucken men jag fick ett bra läge.

Hur tappade du bort pucken?
– Jo men han slår den i plexit och då går den jäkligt högt och allt blir svart mot bakgrunden, så då är pucken svår att se.

Marcus Nilson tycker att ni fick konstiga mål?
– Nja, konstiga var de väl inte? Det första gör ju Almtorp snyggt när han gör bort alla och åker igenom hela Djurgården där. Det sista är ett rätt typiskt hockeymål, skott, en studs ut och så går pucken in. Sådant händer ju ofta, det är inget konstigt med det.

Hur kändes din egen insats?
– Det kändes bra för mig, det känns som att den här matchen var ett steg i rätt riktning. I Frölundamatchen gjorde jag en del grejer men jag var inte jättebra, i dag hittar jag mer rätt, var mer aktiv i spelet, vann mer puckar och hade bättre fart på skridskorna överlag.

Hur ska ni behålla den här känslan i laget nu?
– Vi ska fortsätta med det vi gör nu, vinna. Då kommer det ännu mer lugn och ro, sedan måste man fortsätta jobba hårt, vi får inte slå oss till ro för då kommer vi inte att vinna många matcher.

4 kommentarer:

Kent sa...

Jag fattar inte heller vad som menas med konstiga mål. Almtorps uppsnurr var godis. Vidells berodde på att Owuya inte vågade gå ut och tredje ett klassiskt; skott- studs- öppet mål.

Näru Nilsson, surt sa räven

Marie Hallman sa...

Kent: Jag tror han menade att DIF agerade konstigt vid målen och det stämmer förvisso vid två av dem ;)

Singelkillen sa...

Klart inte målisen vågade åka ut och möta pucken.
Han tränar med Nisse Ekman och är väl van att bli överkörd. :-)

Tack för en bra blogg.
Kram till min favvotjej!

Marie Hallman sa...

Singelkillen: ha ha det var nog inte därför Mark gjorde så där... Tack själv för att du läser.