fredag 8 oktober 2010

Ridderwall: "Jag började må dåligt precis efter smällen"

Chabadas slagskott, som oavsiktligt prickad Stefan Ridderwalls hjälm mitt i plytet tog illa på Djurgårdsmålvakten som klev av efter första perioden.

- Jag började må dåligt precis efter smällen men spelade perioden ut. Sedan i periodpausen så blev jag sämre och mådde ännu mer dåligt. Men jag minns inte så mycket mer av det som hände i matchen.

Ajdå, att du inte minns, det låter inte bra, låter som en hjärnskakning det där?
- Alltså jag vet inte. Jag kan inte säga riktigt vad som hände efter det där, men jag hoppas att det inte är en hjärnskakning säger Ridderwall.

Pucken landade som sagt mitt på framsidan av hjälmen, exakt var minns han inte. Djurgårdsmålvakten höll på och pillade lite på hjälmen efteråt men minns inte heller det. Fast han tror ändå att den inte gick sönder.
Han har fått hjärnskakning av skott på hjälmen förr, bland annat en gång då Marcus Ragnarsson av misstag prickade hjälmen vid tinningen på en träning under en tidigare säsong.
Bara hoppas nu då att det inte är samma igen.
Först under fredagen kommer det stå mer klart hur det gick.

Och just SSK-forwarden Martin Chabada tvingades även han  kliva av med en förmodad hjärnskakning efter en tackling i början av andra.
Han ville spela vidare men fick inte för läkarna.
Även där gäller att man vet först under fredagen om det är en hjärnkskakningen eller inte.

6 kommentarer:

Nicke sa...

Dags att ta hem Tim Sandberg som andre målis och låna ut Mark.

Fattar inte hur man tänkte när man valde att satsa på Mark som andre keeper.
De 2 matcherna Mark har stått får han ta på sig förlusterna för. Grymt besviken för tillfället!

Ha det gott!

//Nicke

Anonym sa...

Mark är en kanonkille men tyvärr inte mogen för elitserien.

Nicke sa...

Säger inget om Mark som person, han verkar vara en skön snubbe men precis som du säger så är han inte mogen för elitserien och vet inte om han kommer bli det heller.

//Nicke

Marie Hallman sa...

Nicke och anonym: Han har en del att jobba med Mark, det har han. Men jag tycker inte man kan lasta honom för att utespelarna inte gör mål. Och då är det svårt att vinna matcher.

Niklas Persson sa...

2-1 målet får Mark ta på sig, han kommer helt på mellan hand, det blev liksom ingenting, kom inte ut och rensade pucken, och kom inte ut ordentligt på avslutet heller hamnade på mellanhand och gick ner i butterfly som han oftast gör...

Andra målet är inte Marks studsar sjutton gånger och landar på bladet på ssk killen, inget att göra...

Att lasta förlusten på Mark känns dock inte rättvist. Han släppte två, men vi gjorde ju inga frammåt trots chanser...

Marie Hallman sa...

Niklas Persson: Håller helt med dig. Mark var lost där men det är som jag skrev häromdagen att det ska fan vara målvakt när utespelarna inte gör mer än ett eller två mål. Det måste upp där.