måndag 1 november 2010

AIK nära lån av Vesa Toskala

Det har snackats om lån av Björn Bjurling från Brynäs men nu verkar det ligga närmare till hands att AIK tar in NHLmeriterade Vesa Toskala  då Heino Lindberg fortfarande inte är tillgänglig för spel på grund av sina ljumskar.

33-årige Toskala som senast hade kontrakt med Calgary Flames kommer enligt uppgift i såfall vara främst  backup åt Fasth under november månad.

Dealen är inte helt klar än men förhoppningen är att det ska lösa sig under dagen så att Toskala är här på tisdag och tillgänglig för spel till derbyt på torsdag,

4 kommentarer:

Petrus sa...

"Dealen inte helt klar än". Vad menar du med det? Du hade ju citat av Gozzi till och med.

Marie Hallman sa...

Hej Petrus!

Jag ska förklara senare.

Eric sa...

Epic.

Motståndarna kommer fråga under matcherna om de kan få låna en av våra målvakter.

Marie Hallman sa...

Petrus: du kanske har sett kvällstidningarna nu men AIK hade förberett och lagt ut ett pressmeddelande som jag råkade se under de 30 sek det låg ute. Jag ringde Gozzi men när han inte svarade nöjde jag mig med att citera pressmeddelandet.
Sedan fick jag veta av AIK att de hade gjort fel, att det inte ar helt klart än och att de varit lite för tidigt ute.
Därför ändrade jag lite tills det blev helt klart.

Eric: Ha ha