fredag 5 november 2010

Lehtonen: "En ny variant" + länk till TT-artikeln

(Mikko Lehtonen satte segerstraffen för Skellefteå. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Straffläggningen i Templet var SSK:s första. Skellefteå har varit inblandade i två och vunnit båda.
Men så anser tränaren Anders Forsberg att straffar är väldigt viktig att träna på också.

Jag gör ju två texter för SSK, en kort och en lång. Den långa hittar man bland annat på dn.se om ni klickar här. eller på expressen.se om ni klickar här.  
(Det är exakt samma TT text så vad ni gillar bäst, dn.se eller expressen.se)

Det är som ni ser där mest snack med Mikko Lehtonen som förutom det som står i artikeln även sa så här om…

… att tränare Forsberg påstod sig inte ha sett segerstraffen på träning:
– Va? Har han inte sett den? Då får han titta lite mer noggrant, ha, ha. Det är en av dem som jag har tränat på. En ny variant som jag inte har kört förr:

… att SSK tog ledningen två gånger om, efter 37 sekunder av andra och efter 13 sekunder i tredje:
– Vi fick en lite tuff start med två snabba mål emot oss i både andra och tredje men vi gjorde ju mål själva direkt efter det. Vi visste att vi måste ta oss snabbt tillbaka i matchen och det gjorde vi

… hur ofta han har satt sina straffar de senaste åren.
– Jag har ju varit i USA och där blev det många straffar men ungefär hälften av mina straffar, runt 50 procent är det nog.

… fördelen att vara sitt lags tredje straffläggare:
– Jag bad inte att få bli nummer tre, det bara blev så men någon måste bli det med... men det var bra för nu hann jag spana in lite hur han kör.

… om han funderar lite redan under matchen på hur målvakten ska fintas bort vid straffar:
– Ja lite man får en känsla även där hur han spelar men bäst är om man hinner se hur han agerar mot skytt nummer ett och två.



Inga kommentarer: