fredag 31 maj 2013

Rudslätt "Mats fick frågan först nu i veckan"

Nu har jag fått tag på Daniel Rudslätt och han går i god för att Mats Bäcklin inte tillfrågats om jobbet i AIK förrän nu i veckan efter att han sa till bloggen att han inte visste något.

Enligt Rudslätt ville AIK göra allt klart med Djurgården först innan man vände sig med en fråga till Bäcklin 


-Vi ville vara noga med att allt gick korrekt till och att vi var helt ense med DIF först säger Rudslätt som en förklaring till att Bäcklin kom in först nu i veckan i processen.

Med tanke på alla turer frågade jag därför Rudslätt sex gånger om han kunde gå i god för att Bäcklin faktist INTE kände till AIK:s intresse förrän efter min intervju så svarar han

-Ja det gör jag! Jag kan gå i god för att det stämmer.

Vad ni läsare tror bestämmer ni själva men med tanke på hur uppriktigt ledsen Mats Bäcklin var när han hörde av sig efter min varförljugafråga och att Rudslätt brukar hålla sig till sanningen så tror jag väl på att det var så det gick till. Förmodligen.

Ni får tycka vad  ni vill om det men jag väljer alltså att tro Rudslätt och Bäcklin och sätter därmed punkt för min del här.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jaadu… om du läser på flera forum så kan du se att infon är väldigt initierad. Men det är väl bra att Rudslätt börjar med att backa upp sin nye tränare. Och att du på köpet får ha kvar en blåögd tro.

Anonym sa...

jag tycker om att marie är så naiv!

Anonym sa...

All heder till dig Marie, älskar att väljer att tro på det goda även fast du och alla andra vet att det är omöjligt att dom inte visste det när du gjorde intervjun.

Marie Hallman sa...

anonym 1-3: Klart att jag också har mina funderingar även om jag hellre är blåögd och naiv i mångas ögon. En fundering är om det ens är värt att fortsätta skriva om silly season. Hur det blir får ni veta senare

bigge sa...

Tycker att många kommentarer här är ganska löjliga. Det finns väl ingen utom de inblandade som vet exakt vad som har hänt, det är bara de som sitter på sanningen. Allt annat är spekulationer.

Så om någon anklagar Marie för att vara naiv utan att själv har 100 % bevis på vad som har hänt måste det innebära att den skribenten är cynisk. Personligen tycker jag att det är bra mycket mer sympatiskt att vara naiv med en öppen dörr för att sanningen möjligtvis inte kommit fram än att vara cynisk.

Marie: Jag jobbar själv som community manager för ett stort företag. Tyvärr finns det människor som inte klara av att föra sig. Man får trösta sig med att det finns oändligt många fler bra människor, även om man ibland önskar att fler av dem skrev på internet och färre av dem som bara klagar och anklagar. Du gör i alla fall ett fantastiskt jobb!

Don sa...

Mats du kommer brinna i helvetet!

Anonym sa...

Sluta inte skriva om silly season!

Att vara blåögd behöver inte vara en dålig egenskap. Långt ifrån.

Anonym sa...

Bigge,

Klumpa inte ihop alla oss "anonyma" bara. Jag har skrivit här om denna historia från början och endast av medlidande. Jag vet med 100-procentig säkerhet att Rudslätt och Bäcklin diskuterat bra mkt längre än de säger till Marie. Var nämligen sjäv med vid ett tillfälle ca 1 vecka innan Maries intervju.

Hans sa...

Absolut tro gott om folk som utgångsläge!

Fast jag förstår inte varför det skulle varit sådan katastrof om han mörkat det hela? Sånt händer ju hela tiden, i de flesta branscher, av olika anledningar. I alla fall tills allt är 100% klart. Det är väl inte hela världen?

Marie Hallman sa...

Bigge tack du.

Don: Det var väl att ta i?!

anonym: Tack men jag är så less på silly season!

hans: jo det känns bättre. Ingen katastrof bara tröttsamt om han mörkat med tanke på sättet det gjordes. Där hade inga kommentarer varit bättre. Nu hävdar han bestämt att han inte ljög hur som helst och själv känner jag bara att jag är less på silly season