fredag 17 maj 2013

VM Markström: " Jag var hundra procent säker på att vi skulle vinna"



(Markström fick göra ett superinhopp. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)


Och så här säger Jacob Markström om det två minuter och nio sekunders inhopp som han fick göra innan Sverige kunde byta in Jhonas Enroth igen:

– Tjeckien var tvungna att göra det mot oss också, Salak råkade ut för samma sak så jag hade koll på det.


Tanken som gick genom huvudet?
– Vad kul! Jag får spela hockey, det är roligt med hockey. Och Domaren sa ju att så här är det, så det var inte så mycket att välja mellan. Det var bara sätta på sig grejerna och åka ut och njuta.

Är inte det svårt då när man inte har spelat på hela matchen?
– Nej det är det enklaste som finns.

Vad kände du inför straffläggningen?
– Att det var inga problem. Jag var helt hundra procent säker på att vi skulle vinna. Jag hade bara den känslan, vi har den känslan i gruppen och har bra sammanhållning så det var ingen som var orolig.

Inga kommentarer: