fredag 31 maj 2013

Silly season- Ny tränartrio tar över AIK

Rickard Franzén, Mats Bäcklin (ja DEN Bäcklin) och Mats Lindgren är som ni säkert sett den trio som tar över AIK.

För några dagar sedan gjorde jag en intervju med Bäcklin där han toknekade. Så nu kan ni som tycker jag var en idiot som trodde på honom glädja er att jag hade fel och lät mig luras.



Finns en hel del att säga om detta och det vore framför allt intressant att prata med Frazze men jag sitter superrisigt till idag så Frazze får vänta till senare. Eventuellt efter helgen som också är späckad med något som kallas socialt liv vid sidan av jobbet.

Jag vill dock poängtera att jag är ledsen över att ha blivit totalblåst av Bäcklin. En jättebra tränare enligt vad jag har hört men uppenbarligen ingen som jag personligen någonsin kommer tro ett ord av vad han säger mer.

Ber om ursäkt för att jag gick på blåsningen och därmed lurade flera av er läsare. Det är egentligen det som grämer mig mest - att lögnen spreds här av mig - om jag ska vara ärlig.
'
Någonstans vill jag ändå tro på att de flesta människor är ärliga och inte ljuger, sedan vet jag att den här hockeybranschen och särskilt dess silly season är allt annat än ren och raka papper. Är tyvärr allt mer smusslande och fintade och ljugande i kulisserna och jag är ärligt talat asless på just den skiten. Men. Jag vill ändå behålla min - förvisso blåögda och lättlurade - tro på människor så jag kommer säkert gå i fällan fler gånger. Men hellre det än att cyniskt utgå från att alla ljuger.

Nu! Spurta mot bland annat bilbesiktning. Får som sagt fundera mer över det hockeymässiga lite mer framöver.

7 kommentarer:

Bengan sa...

Andra gången nu Marie när du blir "blåst". Minns att du heller inte trodde på Linus Videll till AIK när "alla" påstod att han var klar och du avfärdade med att det var ett "långskott".

Plus att du borde lyssna mer på dina läsare och mindre på folket i branschen typ sportchefer och agenter som bara ser media som något onödigt ont.
Ser att signaturen "Larry" skriver i en kommentar 21.30 igår i texten om Rudslätt att Mats Bäcklin är klar. Hade du huggigt på det då, hade du varit först i Sverige med det :-)

Marie Hallman sa...

Bengan: Det finns ett stort problem här och det är att jag inte kan lita på läsare som skriver under anonym signatur. Hur ska jag kunna lita på att de har rätt? Det har trots allt hänt att folk påstått allt möjligt som inte stämt.

Visst, jag har haft fel TVÅ gånger då jag inte lyssnat på anonyma tipsare. Men om jag lyssnat på varenda en som kommit med tips hade det varit så många fler gånger som det blivit fel,det vet jag med facit ihand

Jag känner därför att jag måste veta vem avsändaren av informationen är = litar inte på anonyma inlägg och vill även kunna prata med personen i fråga för att kolla hur trolig infon är = går inte med anonyma inlägg

Så jag avstår hellre från att vara först än att gå på anonyma tips. Det står jag för.

Sedan att Bäcklin ljög mig rätt upp i ansiktet - ja det är som det är. Det säger mer om honom än något annat tycker jag.

Anonym sa...

Det är Bäcklin som ska se sig själv i spegeln varje morgon Marie. Du har ett rent o gott samvete och kan gå med ryggen rak...

Kämpa på du är duktig på det du gör. Läser hellre det du skriver även om du inte är först med nyheterna.
Trevlig Helg // Doyle//

Peter sa...

Bäcklin ditt svin, du kan väl åtminstone stå för att du har tränat DIF men inte ens det kan du.

Äckel.

Marie Hallman sa...

Doyle Tack! Jag har funderat länge ett tag på vad jag ska göra av den här bloggen. Den har varit min bebis och ett tag tyckte jag nyheter var roligast. Det gör jag inte längre, är för less på allt skit runt silly season mm.

Det kommer bli förändringar men exakt vad återkommer jag till senare i sommar, Men det är ju ingen hemlighet att jag är less på bullshit från klubbledningar och agenter med flera.

Är mer sugen på att göra det jag tycker är roligast = reportage, radio och tv. Återkommer senare om det.

Anonym sa...

Skit i silly season och skriv om det du gillar.

Finns många som sjriver om SS men ingen som gör reportage och intervjuer som du. Din blogg är den enda jag har under fliken "nyheter" i mina bokmärken pga det.

Kämpa på!

Marie Hallman sa...

Anonym: Tack snälla. Ja jag tycker det är mycket roligare. Tar enormt med tid att göra ss bra och det är så många som håller på. Känns som jag vill lägga den tid som finns på roligare saker och sånt som inte alla redan gör. Var i väg och gjorde ett skoj reportage, ska bara göra sista touchen på det :))