måndag 20 maj 2013

VM-guld Pär Mårts: "Nu jävlar kommer vi att lyfta"


(Förbundskaptenen Pär Mårts. FOTO WWW.HOCKEYMEDMARIEHALLMAN.SE)

Det är en och annan expert som – fram till kvartsfinalsegern mot Kanada – har krävt Pär Mårts huvud på ett fat.  Under VM-finalen kunde han skita i det. Då vällde folkets kärlek emot honom.

Och känslan inför matchen var stabil:


– Då kände jag… jag har varit lugn hela dagen och kände att vinner Schweiz mot oss då är de värdiga mästare men de ska göra en jäkla bra match om de ska slå oss två gånger.

Så kommer de ut stenhårt och gör första målet?
– Ja men vi har tålt de här motgångarna förut så det var nog nyttigt för oss. Jag tänkte bara fortsätta bara, ingen panik, inget annorlunda. Gör ingenting utan vi tuggar på bara och sedan när 1-1 kom då kände jag bara att nu jävlar nu kommer vi att lyfta

Dina tankar i slutminuterna?
– Då gick jag och satte mig och njöt av publiken. Vi hade ett mål att göra det här till vår hemmaarena och det hade vi gjort och då kände jag att det där är det som det handlar om. Just nu är det här det största jag har varit med om.

Inga kommentarer: