söndag 16 januari 2011

Skadekoll DIF: Andreas Holmqvist

Det blev en kort match för Djurgårdsbacken Andreas Holmqvist i går mot Modo, närmare bestämt bara 3.24.

Anledningen till det är att han sträckte en magmuskel.
- Jag sträckte ut för att nå en puck, men fick lite felskär och sträckte ut lite till, det blev för mycket konstaterar Holmqvist.

En sträckning i magmuskeln leder till problem med att skjuta och med att åka skridskor, det är framför allt skottet som blir lidande då det gör "jäkligt ont" varje gång man skjuter.

Andreas försökte med en spruta men det hjälpte inte så det var bara att kliva av. Främsta botemedlet nu heter vila så DIF-backen har lite tur i oturen att det är ett miniuppehåll med spelledigt på tisdag för Djurgården som spelar nästa match först på torsdag. Med lite tur så är det bra i magmuskeln då.

Jag har utlovat snack med någon om matchen, tänkte ringa Mario. Hann inte i förmiddag och nu får jag inte tag på honom... än i alla fall. Ska se AIK möta Frölunda nu men gör väl ett nytt försök senare. Blir lite långt efter matchen men det är inte mycket att göra åt när det kör ihop sig.

8 kommentarer:

Niklas Persson sa...

Fan Marie, säg upp lägenheten och kör två tältsängar, en på hovet en i axa... :-D

Marie Hallman sa...

Niklas: Men tarzan då? Var ska han bo? ;0)

Robban sa...

Marie, han kan ju jaga råttor på hovet :)

Rob sa...

HAHA helt rätt Robban.

Kempe är väl för upptagen med att spela COD ... hah
matchvinnande räddning av Mark vid andra straffen

Anonym sa...

Marie: Det vore trevligt att höra hur det går med Jimmie. Han har ju varit borta ett tag nu. Om du hinner kolla det någon gång framöver är jag övertygad om att många skulle uppskatta det. Du gör ett grymt jobb dock! Alltid relevant och aktuell info! :D

Erixon sa...

Anonym> ljumskarna. Vila vila vila.

Anonym sa...

Erixon: Fast vet man hur allvarligt det är och när han kan vara tillbaka?

Marie Hallman sa...

Robban:Med tanke på de fyrbenta Gnagarnas storlek på Hovet så tror jag faktiskt att Tarzan skulle avstå. De är nästan större än han (och då är Tarzan stor). Burr, jag ryser bara vid tanken. Inga små möss direkt.


ROb.Du vet att Tarzan är min katt va?

Anonym och Erixon: precis är ljumskarna (TackErixon).Ska försöka hinna kolla. Ni får påminna om det drar ut på tiden.