söndag 2 januari 2011

Fjärde raka?

Full omgång med fem matcher som börjar 16 och en som börjar 18.00. Alla 08-lagen har tidig matchstart.
Jag är på Hovet och skriver AIK Timrå för TT.

AIK har ju haft väldigt lätt för Timrå hittills och har vunnits säsongens tre möten med 4-1,4-1 och 7-2.
Men då stod Fasth i mål, det gör han inte nu. Han blev intervjuad före matchen och sa att det blir bättre för varje dag som går, tyvärr fick han ingen fråga om när han väntas vara tillbaka men jag ska se om jag hinner ta det efteråt.

AIK ställer Bjurling i mål och stämmer uppgifterna på swehockey.se så har DIF - som möter HV71 borta ställt Stefan Ridderwall i mål medan SSK, som spelar mot Frölunda borta,  startar med Riku Helenius.

Glädjande för AIK är att man är nästan ordinarie. Christian Sandberg är tillbaka, spelar med Bång som vanligt på ena sidan och har Gynge på den andra. Nemeth är ju på JVM och Fasth som sagt vid sidan men förhoppningsvis kan det bli ett lite mer stabilt spel i dag än det har varit de senaste matcherna då det var så sjukt många borta....

Jag skriver som sagt för TT, men lägger upp länk/eller TT text plus noterat och ev lite bonussnack senare i kväll.

7 kommentarer:

Stefan sa...

Just nu så skänker jag inga vänliga tankar till Jan järlefeldt och Hardy Nilsson. Det är deras FEL att Linkan lirar i hv71 och inte i DIF. Sen är det deras fel att DIF har två målvakter som tävlar om vem som kan göra dom största misstagen då dom spelar.

Anonym sa...

Marie har du hört något mer om ersättaren till nils ekman ?

Anonym sa...

Timrå har verkligen svårt emot oss. I like.

ssk+ timrå i KS!

Stefan; Tellqvist ?;)

Anonym sa...

Sparka Ridderwall! Va fan håller han på med!? Och då är det inte bara den insläppta fösar styrningen från Linkan jag tänker på. Utan även hur han ska på och pilla på ALLA puckar bakom mål och ge motståndarna flera minuter extra tryck VARJE gång!

Avgå!

Svempa sa...

Lehoux klar för SSK. Som om det skulle gå något bättre när det är lagledningen det är störst fel på. Vi hade kunnat värvat en kedja med Ovetjkin, Crosby och Malkin och ändå fått lira kvalserien.

Niklas Persson sa...

Trist Linkan skulle komma igång just idag... Men är det något spelare jag trots allt kan glädjas med som inte spelar i DIF så är det just Linkan!

Grattis Linkan hoppas det släpper och att J.Karlsson hajar du ska spela mer än 7 min per match!

Tung tung kväll för Ridderwall ikväll... En monstertabbe sen dåligt med hjälp och inte alls något stämm i spelet...

Marie Hallman sa...

Stefan: jag tror att det här med Linkan sitter högre upp i klubben än så.
Matchen har jag inte sett, måste kolla lite klipp/repris först

anonym: nej ska kolla lite senare i veckan med hanulas agent som är på JVM nu.

anonym två: ja helt otroligt.

anonym tre: har som sagt inte hunnit kolla klipp eller repris så jag säger ingenting om det där än

svempa: men bra ändå att man agerar, förhoppningsvis kan han dra med sig lite folk uppåt

niklas ja det verkar ha varit en galen kväll för båda.