fredag 11 februari 2011

Dick Axelsson: " Det klickade direkt"

(Dick -för dagen med mustasch. Foto:www.hockeymedmariehallman.se)

Dick Axelsson stod för dagens läckerbit när han framspelad av Rickard Wallin lyfte in 3-1 med en backhand bakom Jakub Stepanek

Han spelade fram till 2-1 och 6-1 också, även om han först fick 6-1 målet av speakern. (se mer längre ner)

Så här säger Dick om…
… att han gjorde 1+2:
– Det var nog min bästa landskamp hittills. Det mesta funkade ganska bra. Jag hade bra fart på skridskorna, fick pucken i fart och kunde göra det jag är bra på, utmana. Det är kul när det går bra så att man får hjälpa laget. Men jag hade bra fart i benen och fick mycket istid, så jag ska inte klaga.

…samspelet med Jonas Andersson:
– Det funkar bra med honom och det har funkat bra på träningarna också. Vi är två spelare som älskar att spela med fart, båda är puckskickliga och ger ytor till varandra. Det klickade direkt – det hoppas jag han tycker också?!

… det blev lite pp också, aningen oväntat:
– Ja vi skulle spela boxplay bara men vi fick lite chanser i pp också.

… 3-1-målet, i short hand:
– Det var ett bra jobb av Rickard Wallin som spelar fram pucken, sedan gör jag en favoritdragning, jag använder alltid en backhand när det är öppet mål, då ska det vara mål. Sedan har jag inte varit hundraprocentig förr innan men det är en favorit

… att göra mål på defensivt starka Tjeckien trots en man mindre på isen:
– Det är alltid kul att göra mål och att få göra det i boxplay är ju en fantastisk känsla, he, he. Det är inte ofta man gör det, jag tror jag gjorde mitt första elitseriemål så det var nog andra gången i karriären nu då!

… 6-1-målet:
– Jag tror inte det var jag! Jag la bara in pucken framför målet sedan tror jag att Jonas la in den.

… att Tjeckien såg lite bleka ut:
– Ja men jag tycker att vi spelar bra, det kanske är vi som gör de dåliga?


Inga kommentarer: