onsdag 23 mars 2011

Jacob Josefson: " Man lever ju sin dröm"

 
(Jacob i DIF-dressen. I natt blev det ny pinne i Devilströjan. Foto: www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Ny assist för Jacob Josefson som växer och växer för varje match han får spela med NJ Devils.

På tisdagskvällen , dvs natt mot idag kom assist nummer fem för svensken då Devils förlorade med 1-4 mot Boston.

Assisten kom i pp efter 11.05 av  första perioden då Jacob Josefson och Mattias Tedenby stod och  väggade nere vid rundeln tills Tedenby , som stod vid kortsidan, avslutade med ett pass in till Ilya Kovalchuk. Den som vill se målet hittar det på den här länken.

Den förre Djurgårdsforwarden har nu 2+5=7 poäng på 19 matcher med Devils och jag frågade honom hur känslan varit så här långt:

-Känslan de senaste veckorna har såklart varit bra. Vi har vunnit mycket matcher så stämningen i laget har varit på topp. Personligen känns det väl som att det har gått bättre och bättre. Jag har fått mer och mer istid så då växer ju självförtroendet hos en. Vår tränare som vi har nu är en riktig legend och sjukt smart så jag försöker lära mig mycket utav honom.... 

Hinner du njuta?
- Hehe ja jag njuter hela tiden. Man lever ju sin dröm så det är bara att passa på och ta vara på tillfället och njuta så mycket som möjligt. 

Jacob följde föresten alla Djurgårdens kvartsfinalmatcher och trodde som jag, att det skulle bli semi efter 3-2 i sista kvarten, men så blev det inte. Thats hockey.

Sedan kan jag inte låta bli att nämna... att Jacob har fått en ny lagkamrat, en back med det sköna namnet Joe Sova. Underbart!

4 kommentarer:

Safetydevice sa...

Hej! Läsvärd blogg! Är det okej om jag länkar från min? =)

Marie Hallman sa...

safteydeveice: Hej, kul att du gillar den. Det går jättebra att länka. Tack för att du vill göra det ! :0)

Erixon sa...

Kruger över 11 minuters speltid som center i tredjelinan i natt. 2 min i utvisningsbåset och en stabil 4-0 seger.
Wow!

Marie Hallman sa...

erixon: coolt!! Såg du matchen? Jag var tvungen att sova :C men fan vad kul!!! Vilken debut, pang rätt in bara!!!