torsdag 24 mars 2011

Krüger: "Jag blev lite chockad kanske..."


 (Krüger i DIF-tröjan i vintras. Foto: www.hockeymedmariehallman.se/arkivbild)

Så har då Marcus Krüger, 20,  gjort sin NHL-debut. Det blev 4-0 seger för laget mot Florida och 11.37  i speltid (17 byten) varav 10.58 i fem mot fem och 39 sekunder i pp för Krüger som ju fick slänga sig på ett plan i tisdags. Han hann med två minuter i utvisningsbåset och sköt ett skott.

Så här säger Krüger, i tröja nummer 16, själv till pressen på andra sidan pölen...

-Vi åkte ut i kvarten, sedan fick jag besked om det här dagen efter, jag blev lite chockad kanske...

Han beskriver sig där som en :
-Tvåvägsspelare som försöker hålla i pucken, spela smart och vara en spelare som man kan lite på i alla lägen.


Den som vill se och höra Marcus Krüger bli intervjuad för radio i Blackhawkströjan  kan kolla här... det finns några godbitar till... här pratar Krüger med övriga pressen over there och här plussar tränaren Joel Quenneville för Krüger inför matchen.

Hur kul som helst. Enda som är synd att det nu inte blir något VM-spel men, förhoppningsvis blir det en kalaskul vår för Krüger där borta (undrar vad han hann packa???).

7 kommentarer:

Martin sa...

Jag vill höra Marcus säga något om ljudnivån på fansen i Chicago jämfört med Djurgården. Finns en bloggare på en av kvällstidningarna som verkar tro att det låter så mycket i Chicago att Marcus skulle blivit chockad. Fråga gärna nästa gång de pratar med honom.

Annars vill jag bara tacka för en lysande blogg.

Marie Hallman sa...

Martin: Tack :0))
Ah, ja det är nog svårt att chockad marcus med någon ljudnivå. Jag ska försöka mejla någn dag framöver, antar att han har fullt upp men jag ska försöka i alla fall.

Anonym sa...

Skulle uppskatta personliga intervjuer med Cehlin & Kempe! Där man får veta lite mer om dom utanför isen

Marie Hallman sa...

anonym: Det är noterat :0) Jag tänkte låta spelarna som spelat klarrt få lite lugn och ro i någon vecka eller två men när säsongen är slut så kommer jag börja med lite mer "off season intervjuer" så jag har de två med på listan

Boo sa...

Jag har varit i United Arena och sett Blackhawks spela och hört publiken (utsålt).
En viskning jämfört med när JK & sittplats tar ton.

Men kul för Marcus att äntligen få debutera där borta !
Han kommer lyckas.

Elina sa...

Så roligt för marcus, hoppas det går bra för honom!

Och en lysande blogg !! :)

Bo sa...

Har oxå varit i United Center (fullsatt)och då sett Chicago slå "lokalkonkurrenten" Detroit. Hög ljudnivå? javisst, men inget som lär chocka Marcus. Framförallt med K6 i bagaget....