torsdag 20 augusti 2009

Doktor Waldebäck från SSK till AIK

Det har skett en liten transfer vid sidan om spelarnas silly season.
Tre Kronors landslagsläkare Björn Waldebäck, som huserat i SSK till vardags de sju senaste åren har bytt klubb och står från och med nu i AIK båset.

Doktor Björn säger så här till bloggen om klubbytet:
- Det finns många skäl men mycket beror på min arbetsssituation. Jag bor på den här sidan av stan, jag har min arbetsplats (som ortoped) precis vid Hovet och då blir det lite lättare för mig att jobba med AIK, det räcker långt.

AIK har ekonomiska problem, avskräcker det?
- Nej, alltså, jag får ungefär samma symboliska ersättning här i AIK som i SSK. När man jobbar med landslaget som jag så är det bra att jobba lite med klubblagen också, då får man en bra kontakt med sporten året om. Det som driver en att hålla på är ju att få vara med, för att man gillar idrotten i sig.

- Sedan är det spännande att se vad AIK kan mäkta med i höst, för även om man har dålig ekonomi, liksom alla Stockholmsklubbar, så känns det som att man har en potiential. Och så är det lite roligt att det finns en sån entusiasm i klubben. AIK har visat framfötterna och jag har fått känslan av att (sportchefen Anders) Gozzi bygger ett lagbygge som ska vara professionellt även vid sidan om isen. Det känns att man även lägger vikt vid och bryr sig om rehab och den medicinska sidan, säger Waldebäck.

Som faktiskt började i Hammarby, därefter har stått sju säsonger i SSK med ett kort gästspel i Djurgården och nu alltså kommer till AIK.

Inga kommentarer: