onsdag 12 augusti 2009

Försäsong SSK-AIK: "Jag var lite frustrerad" Klasen om matchstraffet

Var som sagt en hel del känslor i träningsmatchen mellan SSK och AIK i Gnesta, så pass att såväl SSK:s Linus Klasen som AIK:s Per Savilahti-Nagander åkte på varsitt game missconduct (alltså matchstraff utan avstängning).

Jag frågade SSK-forwarden Linus Klasen vad som hände där?
- Äh jag var lite frustrerad. Man vill att allt ska funka direkt, så det var väl mest lite frustration från min sida.

Åkte du på Per?
- Nä jag skulle gå runt honom och så fick jag hans klubba i ansiktet och det var inte första gången, men äh det är sånt som händer. Ingen fara. Jag får vara lite kyligare nästa gång, ha, ha.

Vad tycker du annars om matchen?
- De (AIK) gör det bra, men vår första var…. (skakar på huvudet). Det var väl någon pass här och där som gick rätt i första perren, mer var det inte. Men det var skönt att få känna på skalet (=pucken) i alla fall….

Men sedan fick ni ju upp farten? Jag tyckte ni var bättre i andra och att det var 50/50 i tredje.
- Jo, vi kom tillbaka i andra och tredje. Backarna gjorde det jävligt bra med att lägga upp pucken i mitten. Det blev rätt bra spel ändå då för att vara första matchen för säsongen.

Vad har ni hunnit köra på så här långt? På träningarna alltså?
- Vi har ju bara varit på is i en och en halv vecka, så vi har väl inte kommit någon vart än. Men det är på gång, hittills har vi mest gått igenom spelsystemet men allt kommer att komma, allt tar sin tid. Och det är jäkligt roligt på träningarna, vi har kul.

Fick du skäll föresten av tränarna för matchstraffet?
- Nej, de är så snälla så de skällde inte, avslutar Linus Klasen med ett skratt och glimten i ögat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

50/50 i sista? Njaaa inte mycket..
AIK hade några uppåkningar men Södertälje käkade gnagare.. De hade tappat allt sett med hockeyögon.

Bengt sa...

Kul som förövning till mötena i kvalserien sen. Kommer ju bli riktigt spännande med tre 08-lag i samma serie :-)

Marie Hallman sa...

Anonym: Där tycker vi olika uppenbarligen ;0)

Bengt: Ja, kul match! Härligt med lite känslor på isen redan nu. :0) Jag hoppas du menar alla tre i elitserien nästa höst? ;0) Nä jag vet att du menar kvalserien men jag hoppas SSK och DIF slipper och att AIK tar sig upp så alla tre är i ES om ett år.

Sven D. sa...

Hej Marie!
Tack för din rapportering! Det är skönt att det är igång och det är roligt att det är de unga som kliver fram.

Marie Hallman sa...

Hej Sven! Tack själv :0) Ja det var ju kul! De körde på bra och tog för sig på ett skönt sätt måste jag säga.

Anonym sa...

Linus Klasen - vår nye goon!