torsdag 13 augusti 2009

Noterat på Hovet...

Jag var ner på Hovet på torsdagsförmiddagen och för dem som undrar kan jag berätta att Mathias Tjärnqvist gjorde sin första träning på is med DIF.
Jag hann varken fota eller kolla någon längre stund då jag var upptagen med lite NHL-spelare (de tränar fortfarande där).

Men DIF:s sportchef Janne Järlefeldt var skeptisk till att Tjärna Jr skulle vara med i morgon mot MIF, då han ju inte bara gjorde sitt första ispass med DIF utan totalt sett för hela den här säsongen.... och enligt DIF Hockeys hemsida så väntar han någon match till.

... jag sprang på Kristofer Ottosson i korridorerna där. I underställ istället för träningsmundering. Visade sig att han har en upperbody injury... och inte spelar i morgon, fredag mot MIF.

... verkar som att Marcus Nilson (axel) inte heller kommer spela liksom Andreas Holmqvist som fortfarande är sjuk. Men det ryktades att Marcus Ragnarsson kan spela i alla fall...

Djurgården brukar vara bra på att informera tidigt om hur laget ska se ut så vill ni vara helt säkra på vad som gäller där inför matchen i morgon, kolla där (http://www.difhockey.se/).

*******************************

Apropå skador så kan jag inte låta bli att nämna Niclas Bergfors, som ju inte har ett dugg med DIF att göra, men som var på Hovet med de andra NHL-spelarna.
New Jersey Devilsforwarden (obs forward, inget annat, i bland blir det hjärnsläpp, sorry) sportar nu en rejäl glugg mitt i munnen då han numera saknar två framtänder.
" De rök i sista matchen, i sista bytet (för säsongen), i en match som inte gällde någonting" konstaterade Bergfors när jag frågade vad som hänt.
Där snackar vi otur.
Går ju att fixa till det där, å andra sidan lär tänderna vara illa ute fler gånger i karriären. Är det något jag inte avundas hockeyspelare så är det verkligen det här med tänder. Tandläkarrädd som jag är....

2 kommentarer:

Jakob sa...

Nicklas Bergfors är väll forward? :)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045

marie hallman sa...

Jakob. Yes precis, ibland är det kortslutning i bollen. Ska ändra. sorry :0)