måndag 3 augusti 2009

Försäsong DIF - Ispremimär (mer bilder kommer)

Två ispremiärer för mig att hålla koll på idag. Min tidsplanering har inte alls gått som jag tänkte mig, men det kommer - under kvällen att komma fler bilder från Djurgårdens ispremiär - som ni ser här. Plus lite intervjuer med målvakterna och en update med Janne Järlefeldt om värvningsläget.

Kommer ta ett litet tag, ska svänga förbi SSK:s ispremiär som börjar om en halv timme snart också men här har ni lite bilder till att börja med... kommer som sagt fler bilder under kvällen. Håll utkik! (Och tack för att ni har tålamod att det tar tid!!!)

Hardy Nilsson är tillbaka på Hovet......



... och inledde med en ispremiär i högt tempo. Kändes ungefär som en helt vanlig träning faktiskt med högt tempo men då har alla spelarna "fuskat" lite och varit ute och känt på isen och grejerna lite redan förra veckan var och en för sig.


Alla tre målvakterna fanns på isen och turades om att stå. Så kommer det inte vara framöver under försäsongen, mer om det här på bloggen senare i kväll....




Marcus Nilson (närmast kameran) var sist ut på isen, "ska bli jättekul" sa han och tindrade med ögonen som en fyraåring på julafton på vägen ner mot rinken....

Jimmie Ölvestad (vid sargen) var också sugen liksom Marcus Ragnarsson....




Kommer som sagt mer bilder under senare i kväll, framåt 18-19 skulle jag tro...



3 kommentarer:

Daniel R sa...

Anger har tydligen skrivit på för Timrå. Får se om Järlan har nämnt något för dig angående det.
Tack för bevakningen utav DIF!

marie hallman sa...

Daniel R: Vi pratade om Anger och jag vet snart inte vad jag ska tro om DIF och deras värvningsstrategier, se inlägg ovanför om en stund.
Och tack själv för att du läser!!!

Daniel R sa...

Jotack, vi supportrar börjar undra lite smått också vid det här laget. En fördel om nyförvärven kan närvara på träningar och träningsmatcher innan serien startar. Som Mackan. Så dom kan lära sig spelsystemen innan det hela brakar loss. Samt vara i form.
Nåja, vi får se vad du har att rapportera, dock misstänker jag att Järlan är tight som en mussla, som vanligt.
MVH